• malin martin

Pysseltråd med tips och idéer

Vilken underbar tråd ... =)
    Vi har gjort våra inbjudningskort av handgjorda papper och pälemorpapper med det tryckta innuti.
    Har tänkt göra vigsel och festprogram enligt liknande stil, men behöver tips på hur man på ett enkelt sätt kan få snöflingor utan att klippa ut för hand, finns det någon form av mönster utstansning man kan göra? Skulle vilja ha en snöflinga som står ut från korten.
    placerkorten ska sitta fast på en tallkotte som vi plockat

hela temat är snö, färger vitt och silver... skulle behöva tips till serverttringar...inne på att vira ett band runt bara. Men kanske finns mer kreativa förslag???

• malin martin

Tack för alla bra tips...jättekul verkligen

AnnaAK: låter spännande och bra ide att stansa ut i valfritt papper. Skulle du vilja skicka en bild till mig på dina vore jag jätte tacksam =) ztuffen@hotmail.com

BlomAnna: jättetack för länken med de fina pälorna, passar oss jättebra. Ska absolut fundera på att göra servettringar med pälor. Står i valet och kvalet mellan det och något enklare med ett vackert silverband bara.

Chicita: Har sett kort där det har emblossat...ser jättefint ut. Har dock inte vågat mig prova på det, är det svårt? Kanske skulle göra ett försök =)

• malin martin

det där med att kasta ris känns inte riktigt som oss...gillar verkligen idéen med att kasta lavendel på brudparet. Jätte kul!
    Vad har det för symbolisk mening med att kasta saker på brudparet egentligen?
    Har sett bilder där gästerna blåst såpbubblor och blivit jättefint,...jag gifter mig 25/2 så risken är att det är för kallt för såpbubblor. Har även sett bilder på att gästerna stått med tomtebloss när brudparet kommer ut. Funderar på det...vad tycks?? eller någon som har en annan bra idé till ett vinterbröllop??

• malin martin

Va och slutprovade tärnklänningen idag och frågade om jag fick med mig lite av tyget. De är så snälla på ateljen ... fick en hel påse med småbitar tagna från klippningarna när de sytt hennes klänning. Jag har tänkt sy servettringar av tygbitarna och även göra eget strumpeband och blanda det tyget och gammal spet från mormor =) Om det räcker kanske det kan bli en liten väska åt mig också.
    Någon som sytt strumpeband och tidigare??? kan behöva lite tips i gång.

just nu älskar jag pysslandet ... annars är jag en person med rätt dåligt tålamod så är imponerad av mig själv =)

• malin martin
    MochR skrev 2011-12-04 19:14:30 följande:
    Nu har vår stämpel äntligen kommit Glad här ett test med guld på svartpapper!
    Kommer att bli på grönt eller på ivory färgat papper sen, ska testa vad som blir snyggast! Vi ska även emblossa stämpeln med genomskinligt embloss pulver så att det sitter bättre och blir ännu snyggare.

Har ritat monogramet själv och sedan beställt stämpeln Tungan ute
    Jättefint, har också tänkt beställa en stämpel för vårat monogram. Vart har du beställt ifrån?
  • malin martin

tack då ska vi beställa våran direk så vi hinner få den lagom till att festprogrammen ska göras =)

• malin martin
    annelie1981 skrev 2011-12-30 09:41:09 följande:

Efter

Jättefint verkligen ... sitter och funderar på något likande själv också. Men inte hittat något bra häfte ännu.
    Hur ser den ut innuti? Kommer ni skriva någora frågor som gästerna får besvara osv.?
    Vi hade tänkt haft lite frågor och sedan skulle vi vilja ha plats för att sätta in bilder på gästerna också.
  • malin martin

Söta Viol: jättefina servettringar. vart har du köpt stansen som du använt? 

LovisaB:  Jag tog tyg trasor som blev över från tärnans klänning och sydde servettringar av, sen köpte jag stjärnorna på panduro och satte fast: 

• malin martin
    annapanna88 skrev 2012-02-01 19:53:49 följande:
    Strumpebands-band? Kan man köpa det i metervara eller måste man köpa flera strumpeband och klippa sönder?
    Jag köpte ett färdigt strumpeband och sedan sydde på ett annat typ på mitten så det bytte färg. Annars är det bara att köpa spets och något band och sy ihop

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer