• Fröken Emma

Pysseltråd med tips och idéer

pulmonate skrev 2011-10-26 15:01:58 följande:
    Föresten så gjord jag några stora liknande nätbollar i fjor. Det skulle vara en kopia av Mooi lampan vilken jag tycker är otroligt snygg. Jag la upp en tutorial på min blogg för er som är interesserade. Där är också lite blandat nu om bröllop.

Har ni några frågor så bara säg till.

pulmonate.blogspot.com/2011/02/my-moooi-lamp....
    Tack för det tipset. Har kört med balonger, men så klart kan man ju använda pilatesbollarna om man vill ha större!! Kanon och tack!

Vad jag har hört så är basmatiris ok för fåglarna men inte jasmin, av förklarliga skäl.

Vi kommer dela ut påsar till gästerna med små hjärtformade flingor i (dom smälter när dom kommer i kontakt med vatten, så då är det bara att spola vatten innnan nästa bröllop så är dom borta) och några kommer få såpbubblor.
  • Fröken Emma
    drumelz skrev 2011-10-18 20:54:02 följande:

En av två griffeltavlor vi ska ha till våra inbjudningskort, som jag har pillat med =)
    Hur tänker du då?
    Ska grifeltavlan vara inbjudningskorten?
  • Fröken Emma
    Teza skrev 2011-12-11 22:39:51 följande:
    Hej alla pyssliga brudar :)

Vilket otroligt härlig tråd. Är själv inte så pysslig av mej, men är ändå sugen nu på att göra lite själv.
    Har sett bollarna några gånger i tråden, men inte uppfattat exakt hur man gör dom, finns det nån vänlig själ som vill hjälpa mej och beskriva det?

Ska ha ett vinterbröllop, inte förrän nästa nyår hihi, men med mitt chema behöver jag tid. Tycker dom skulle passa så himla bra, om dom nu inte e svåra att göra?

Tack på förhand
    http://ruffledblog.com/diy-string-wedding-chandelier/

Har gjort tillsammans med barnen och det är lika kul för dom som för mig. Vi använde olika färger på garn. 5 åringen ville göra alla kulor till granen.
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer