• georgialee

Pysseltråd med tips och idéer

pulmonate skrev 2011-11-04 12:08:25 följande:
    Sen har jag  bestämt mig för att ge små växter till mina gäster! Jag tror jag tar utan kruka och virar in de i några lager tyg. Sen gör jag sånna här blommor i 2 olika färger (beige och grå/blå) med en knapp i mitten.

Jag tänkte även göra vigselprogram som är en fläkt som de ovan. Vi kommer ju att vara utomhus och det blir nog lite varmt i Augusti i Italien. Så det tyckte jag var en rolig idè. 

Vet någon var man får tag på en massa billiga knappar? (olika..de behöver inte vara likadana). Synd att inte mormor finns längre för hon hade värsta lager knappar hemma!  

Vad tänker du ge för växter? Känner att det kan bli dyrt om man ska köpa små "färdig växta" små träd eller liknande. Sår du själv eller ska du köpa "färdigväxta"? Vad fasiken heter det...sticklingar? Heter det så?:P
  • georgialee
    Hanna05 skrev 2011-09-20 17:16:28 följande:
    Här kommer ett foto på det jag hunnit än så länge. Pysslade med några av ljuslyktorna!

Hej! Vad heter det gröna du har lindat runt burkarna och var får man tag på det?:)
  • georgialee
    Hanna05 skrev 2011-11-18 22:50:53 följande:
    Hej! :) Det är murgröna med pärlor. girlang något hette det...
    Köpte det på panduros hemsida :) Borde finnas där.
    Tackar:)
  • georgialee
    pulmonate skrev 2012-05-31 14:19:55 följande:
    En killkompis till mig kom hem till oss igår och såg "allt" mitt pyssel. Han tyckte inte jag var riktigt klok! *suck* Såå mycket tycker jag inte att det är, och mycket mer ska göras! haha Är det bara killar det är fel på? ler
    Min kille hade också varit fullt nöjd med att det inte funnits något alls på borden. JAG tycker det är skoj iaf och tycker om när det är personligt.
    Han gillade i alla fall "fågelbo-et" som jag gjorde ur vit kartong. Den ska jag sätta i WISH TREE och där kan folk lägga ner lappar som vi ska läsa först om 5 år!
    Har även ritat en världskarta freehand på Poliplat (jag brukar använda det till att göra mini arkitektur-modeller) som folk kan sätta en nål i där de kommer ifrån eller bor. Vi har många utländska gäster så det är lite kul o se det på kartan tänkte jag. 
    Han på restaurangen tycker också jag är knäpp! När jag sa att jag gärna vill ha tårtorna på trästumpar...(det är en elegant restaurang...).  Så här nånting har jag tänkt mig...

Vill du dela med dig och berätta hur du vikit fågelboet?
  • georgialee

Behöver man sy i organza? Är det inte bara att klippa bitar och knyta med ett band runt?

Hur menar du med gardinerna? Om blått är temafärgen så blir de nog jättebra, hur stor lokal har ni - ni kommer säkert behöva fler?:) Vi byter lokalens blåa gardiner mot vita då vi kör på vitt och vi har 4 par, alltså åtta längder.:) 

• georgialee
    Vingilot skrev 2012-06-14 23:58:33 följande:
    Visst kan det bli bra, bara du är överens med just "stabbigheten" och tycker att den passar i ditt tema. En rispåse måste ju inte vara tunn o skir! Gör ett test o se vad du tycker.Glad
    Haha, nu fattade jag - du ska alltså använda gardinerna som rispåsar? *blivandebrudmedtusentankarihuvudethär* sorry!
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer