• JennyL

Pysseltråd med tips och idéer

Är det nån som vet vart man kan betsälla stämplar med eget motiv? Jag har sett nånstans att man kan betsälla med första bokstäverna på namnen, som ett snyggt sigill...  Nån som vet nåt? :)

• JennyL

HAllå!
    Jag saknar allas underverk som brukar synas här! Jag är iof dålig själv på att lägg aupp bilder, men jag har inte kommit så långt i mitt pysslande än ;)

• JennyL

Hejsan! Är det nån som vet nåt bra ställe där man köpa köpa mkt och billigt silkespapper?
    jag har letat på ebay och tradera men har inte hittat rätt.. det ska vara runt 50x75 cm..typ :) 

• JennyL
    OlofssonMartina skrev 2011-09-28 17:28:06 följande:
    Har du kollat på www.cchobby.se ? har hittat en massa där jag ska beställa, vet dock inte om det är dyrt med silkespapper där!?
    Tack!
    SKa kolla där :) baar det är lite billigare än panduro, ochhar lite fler färger att välja på :) 
  • JennyL
    Sandra och Joakim skrev 2011-10-30 15:59:03 följande:
    En varningslampa dök upp i mitt huvud när jag läste såpbubblor. Kan det komma såpbubblor på klänningen utan att den förstörs? Jag har aldrig varit med om detta men såpbubblor och vit klänning kan nog rimma ganska dåligt. Eller är det någon som vet?
    Det finns speciella bubblor som inte fläckar :) tex på calligraphen.se :)
  • JennyL
    pulmonate skrev 2011-11-15 20:01:49 följande:
    Här kommer lite mer ideer som jag tyckte var piffiga! :)

Detta är ett alternativ till de vanliga "blom-bollar". I andra alternativet gör alltså blommorna av vanligt tunnt papper. Typ Tissue paper. (åh vad min svenska har blivit dålig..sorry). 
    Man kan köpa styrofoam bollar i de flesta hobbyaffärerna. Jag tyckte dock de var lite dyra när jag såg dom i en butik här. De kostade 4euro. Vad kostar sånna i Sverige. Känns som att det går att hitta billigare? 

Hur har du gjort dom här bollarna?
    Är det dom du har gjort som dom andra tissue-bollarna fast med tyll?
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer