pulmonate skrev 2011-10-31 16:51:37 följande:
Ah vad synd Krissem! Ja köp tapetklister som är detsamma som paper-mache klister. Man kan även köpa i pulverformat som man blandar med vatten som är lite billigare har jag för mig. Man kan köpa det både i färgbutiker men även på i stora livsmedelsbutiker som ICA, COOP, mm. Finns även i hobby affärer men är rätt mycket dyrare. Hoppas det går bra!
Ps. Jag fick också köpa mer klister och slänga på första gången! jag väntade 2 dagar, så det är ingen fara! Men du borde kanske inte vänta så länge, för börjar luften gå ur ballongerna så tappar den sin form! Kram!
Oj, att luften skulle gå ur hade jag inte ens tänkt på. Gör visserligen en stor, med en pilatesboll som stomme. Har aldrig haft en pilatesboll, men den verkade rätt stabil. Kommer inte åt bollen på tre veckor, så jag får hoppas att den håller sig fin.
Kan förresten tipsa om att det finns billiga bollar på rusta, betalade 89 eller 99 för 55-cm-boll. Som visserligen är i den fulaste rosa jag sett, men det bör ju inte skada lampan i framtiden... :-P