• Cosy

Pysseltråd med tips och idéer

Min insperation tilkl inbjudnings korten

Jag vill ha en känsla av att det är gamla brevbuntar som man får all information på enskilda papper som en karta, nyttig information om var man kan bo osv

Fördelen med detta är att man behöver inte göra allt med inbjudningskorten på en gång uatn akn göra det eftersom. Ska börja med en karta snart försöka få den att se lite gammaldags ut 
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Cosy

Jag är lite sugen på dessa.. frågan är om jag orkar göra 50-60 stycken^^

• Cosy

det står välkomna till vårt bröllop sen är det handskrivit Tess och robert så det måste ju vara de som är gäster

• Cosy

som en gammal lärare sa till mig det finns inga dumma frågor bara dumma svar

• Cosy

Vill bara tipsa om tidningen 101 ideer som man får massor av insperation ifrån de har även en hemsida http://www.101ideer.se/ om man vill titta på roliga ideer

• Cosy
    LovisaB skrev 2012-01-20 08:21:08 följande:
    Jag letar efter tips på snygga men enkla och hyfsat billiga servettringar som man kan göra själv. Har gjort hjärtformade placeringskorthållare av trolldeg, riktigt nöjd! Tacksam för tips och inspiration!
    Svårt att veta vad du har för still men ett enkelt är att ta toalett rullar som du klärin då för du en enkel modell som diu kan klä hur du vill

Allternativ två är att ta ett vanligt band och knytta kring servetterna

är du riktigt pysslig kan du virka en servett ring av  ståltråd och ev.lite pärlor.

Vill du fortsätta med hjärtan kan du göra en någotliknande i kartong och sen sätta en liten tejpbit eller limma änden

• Cosy

kan ju vara bra att posta en bild med ^^

• Cosy
    annapanna88 skrev 2012-02-01 19:53:49 följande:
    Strumpebands-band? Kan man köpa det i metervara eller måste man köpa flera strumpeband och klippa sönder?
    Chicita skrev 2012-02-01 20:12:02 följande:
    Tror inte det finns på metervara... Det gör man ju antingen av spets (med hål mitt på) som man trär upp på någon sorts resår, eller att man syr på spets på sidorna av en tygtunnel (som man sen trär i resår i)
    DET FINNS.

Men jag tror inte det kallas för det. Det är ett band med där trådar med resårfunktion på enasiden vilket resulterar att den andra sidan är rynkad/volang Fanns i en tygaffär i skövde, Jag har sett en vit röd svat och gammelrosa
  • Cosy
    pulmonate skrev 2012-02-01 21:15:28 följande:
    Jag kommer att göra min själv. Resårband och spetts i gammalvit ovanpå det. Enkel, retro och snygg! :)
    Det låter väldigt fint

HUr vanligt är det att folk använder strumpband?
  • Cosy
    annapanna88 skrev 2012-02-02 22:57:21 följande:
    Då var man lite mer utbildad i strumpeband, spetsar och resårer ;)

Cosy: Vilken tygaffär var det? Bor i Skara nämligen så det hade ju inte varit omöjligt att ta en titt...
    KOmmer inte ihåg vad den heter men den ligger bakom kommunhuset.
  • Cosy
    Viccan skrev 2012-02-29 10:39:21 följande:
    Jag har redan sytt klart servetterna.
    Tvättat, stämplat (med vårt monogram) och strykt.

Vi köpte gardiner från Ikea och fick ut ganska många servetter på dom.

Här kommer en bild.

Lycka till!
    HUr syde du hörnen?
  • Cosy
    Viccan skrev 2012-03-01 08:37:53 följande:
    Jag fållade in dubbelt och sen sydde.
    Jag räknade alltså 3cm extra på varje sida eftersom jag vek in 1,5cm X 2gånger.

Hoppas du förstår hur jag menar?

Funderar du på att sy egna?
    Jag håller på men varje hörn tar 5min att fålla för jag göra. men jag försöker göra dessa typer av hörn:

(Inte min bild)

Gjorde du denna variant?

• Cosy
    Nudax skrev 2012-03-04 18:49:23 följande:
    Så nöjd idag! =D Har varit lite avis på de som har rött som tema och därmed har kunnat köpa IKEA kökshanddukar för 5kr/st. Själv har vi grönt som temafärg (skogsgrön + äppelgrön, vit, silver, glas).

Men idag var vi på Ö&B och fann kökshandukar i grönt! Dessa var först nedsatta till rött pris, därefter blevd det halva priset på det. Enda nackdelen var att vi inte fann tillräckligt av samma sort, dock var alla samma grön. Så vi kommer att placera servetterna varannan med rutor och varannan med linjer, blir nog bra det. Vi hade gett upp detta med "linneservetter" och tänkte ha vanliga pappers... så detta blir ju ett uppsving! =)

Vi köpte handdukar för 155kr, kommer att räcka till 52 servetter, så under 3kr/tygservett =D

Ska knyta rosetten snyggare sen, och så ska servetten ju ligga på en vit tallrik, med en massa annat pyssel omkring... men iaf.

Nice.. riktigt finnt
  • Cosy
    Solstice skrev 2012-05-06 20:42:17 följande:
    Vi ville ha likadana flugor till grabbarna som mannens slips men hittade inga, dock vi hittade vi en slips som vi gillade på ebay.com och vi budade hem två stycken för 0,99USD styck! Den ena sprättade jag upp och sydde om till två stycken flugor. Plättlätt och är nöjd, ska bara i gummiband också.

Vad söta.
  • Cosy
    Monstertjejen skrev 2012-06-09 07:47:04 följande:
    Någon som kan tipsa om vart man kan köpa billigt godis. Vi gifter oss 16/6 och bestämde oss nu för att vi skall ha massa godis kring tårtan på bordet!
    Andra sortering från olika godis återförsäljare fabriks försäljare brukar vara relativt billig. Annars har du alltid eldorad från willys, de smakar ofta bra. Antar att du inte bara vill ha billigt uatn gott godis med ^^
  • Cosy
    elinmartin skrev 2012-06-19 21:43:55 följande:
    Så himla fina, hur har du gjort dem? har du någon mall??
    Skulle verkligen vilja ha såna, super fina.
    Vet inte vilken typ av mall hon använt men här är en som förklarar det väldigt lätt

http://www.ungafakta.se/pyssel/skapa/vindsnurra/ 
  • Cosy
    Chicita skrev 2012-06-19 13:37:31 följande:
    Vi sa också ifrån oss något - men att om någon ville ge en present så fick dom gärna bidra till festen eller resan.
    Så här ser vår pulpet ut nu när den står hemma hos oss. Och i den har vi våra fotoalbum och andra minnessaker 
    Gillart. 
  • Cosy
    mirre01 skrev 2012-06-20 09:17:04 följande:
    Du har hunnit med en del,
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer