• annelie1981

Pysseltråd med tips och idéer

silekspapper funkerar bra till "bollarna"

• annelie1981

Sitter just nu och pysslar omslag till tomma cd-r skivor som vi ska ge gästerna, så att vi kan få ta del av alla bilder de tar under vår stora dag. Det är hur lätt som helst att göra av ett helt vanligt A4 papper, här hittar du hur man viker

http://www.hobbyman.se/gor-ditt-eget-cd-fodral-av-papper/

• annelie1981
    augusti2012 skrev 2011-11-25 23:59:15 följande:
    Annelie1981: var enkelt det var att göra cd-fodralet.. provade här framför datan.. *snor ideen* :)

Och tyllbollarna var inte heller svåra att göra.. Så den ideen snor jag också

Tack för två jätte bra tips :)

Det enda jag märkte på mina tyllbollar som jag gjorde är att tyllen lätt går tillbaka.
    Nån som har något bra tips???
    Ja visst är cd-fodralen enkla att göra. Roligt att du tyckte om dem!
  • annelie1981

Är det inte Tess och Robert som är gästerna då?

• annelie1981

Har enklet gjort om ett tråkigt vitt album/gästbok (har inte bestämt mig ännu) med hjälp av lite tapet, organza band en pärla och en stämpel.

Före

• annelie1981

Om du bara fyller dem med sand i bodden så ljuset stå stadigt är det nog inga problem med kronljus. Sedan kan du ju piffa till dem med lite snyggt papper och något band på utsidan om du vill.

• annelie1981

Det är blanka blad i albumet....har inte bestämt mig ännu hur jag ska göra. Men jag tror det blir några frågor bara för att få folk att komma i gång och skriva. Lite stuket "min vän-bok" som man hade när man var liten...mitt namn, så känner jag brudparet osv.

malin martin skrev 2011-12-31 14:16:17 följande:
  • annelie1981

Var ett album som jag har haft hemma ett tag men inte använt till någonting, så kommer tyvärr inte ihåg var det är köpt(kanske Åhlens). Märket är Colors of life stl 24cmX23cm, som länken nedan

http://www.burde.com/ovrigt/fotoalbum/fotoalbum_colors_of_life

Emmma skrev 2012-01-01 11:20:00 följande:
    Jättefin! Skulle gärna vilja veta vart har du köpt albumet någonstans och hur stort det är?
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer