• julle79

Pysseltråd med tips och idéer

Tänkte prova å göra nån å gjöt ett par stycken men, insåg att de blir väldigt svårt å få plats me namnen på en del....även om man skriver väldigt smått. så tänkte prova en annan variant...pepparkaksformarna har en gubbe å en typ prinssesa å då göra gubbaran mörkare lila å prinssesorna ljuslila eftersom vi har lila i olika nyanser å vit som tema färger...så ska sätta fart å prova hur de blir.

Tur amn har långt kvar så man kan hinna testa olika ideer

augusti2012 skrev 2011-09-25 20:48:43 följande:
    Såhär blev resultatet efter att ha gjort 54 stycken av 70. Då gipset tog slut här hemma.
    Till en sats av hjärtan: 9 stycken per gång. Gjorde jag följande: 2 dl gips och 1 dl vatten.

I galejljusstaken står en flagga. Kommer fylla den med sand ifrån vätterstranden.
    Dessa kommer sättas på buffebordet och skriva vad vi serverar.

• julle79

jag tyckte de lät väldigt billigt jämfört me tygaffärerna som tar mellan 15- över 30:-/m ibland mer för vissa ju bredare ju dyrare så jag skulle nog säga att där du köpt e billigast, vart har du köpt de du har hitills??

om de inte finns på ebay kanske??

pulmonate skrev 2012-02-02 10:52:18 följande:
    Föresten, är det någon som vet var man kan köpa billig spets på metervara?! Jag köpte 10m i en 1 euro shop (1euro/m) så det var inte såå billigt men den var väldigt snygg! Men jag behöver en hel del mer...30m till. Någon som vet?
  • julle79

gud va fiffigt de hade jag inte haft en tanke på tack för den ideen

måste passa på å fråga om din bild på brudbuketen är de en riktig eller i tyg??? vilka blommor ingår?? har nämligen lila tema färg

bride to be 2012 skrev 2012-03-05 14:16:04 följande:

Närbild...

(Lyckas aldrig kunna få flera bilder på ett inlägg.... (( )

• julle79

tänk bara på att rosblad ger fläckar om du tänkt ha riktiga i kyrkan att dom ska kassta på er tex...många kyrkor tillåter varken ris som drar till sig råttor eller när fåglarna äter de så sväller de i magen å dom dör av svullenbuk, rosblad kan ge fläkar i dyrbara marmorstenar på kyrktrappor golv å gångar osv....å värst av allt fläcka kläningen.

bästa till de är sopbubblor

Minuz skrev 2012-10-10 15:14:30 följande:
    Jag hade oxå tänkt ta tårtpapper men det är väldigt tunt och sladdrigt.
    Så jag köpte lite tjockare papper med text på. A4, delade på mitten och gjorde en strut. Funderar på om jag ska sätta något band eller spets upptill på kanten...............

Men läckert att ha de i kyrkan med rosblad i!
  • julle79

va nog till burre jag mena som skulle ha rosenbland i klickade för snabbt...reagerade bara på rosenbladen

julle79 skrev 2012-11-02 23:28:27 följande:

tänk bara på att rosblad ger fläckar om du tänkt ha riktiga i kyrkan att dom ska kassta på er tex...många kyrkor tillåter varken ris som drar till sig råttor eller när fåglarna äter de så sväller de i magen å dom dör av svullenbuk, rosblad kan ge fläkar i dyrbara marmorstenar på kyrktrappor golv å gångar osv....å värst av allt fläcka kläningen.

bästa till de är sopbubblor

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer