Inlägg från: CorneliaApplehoff |Visa alla inlägg
  • CorneliaApplehoff

Pysseltråd med tips och idéer

Åh vad fina!! Frågade precis m2b och han tyckte de var en kanon idé.. Ska dockha vitt & vinrött men ack så vackert!!

• CorneliaApplehoff
    Rosi skrev 2011-10-13 21:15:54 följande:
    Har gjort sådan bollar som fanns här!
    Men jag avnände dock gips och det blev inte så jätte bra... Men här har ni några bilder...

Jag har med gjort, men använde tapetlim och steksnöre... Blev kanon! ;)
  • CorneliaApplehoff

Har tänkt att ha dem på borden bara, har inte så många upphängningsmöjligheter...

• CorneliaApplehoff
    fasit skrev 2011-10-18 10:59:13 följande:
    Vi får inte ha ljus i vår lokal, endast värmeljus i hållare som inte kan brinna. Vi hade tänkt ha blockljus i bordsdekorationen, så nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra. Några bra pysselförslag? Funderar på om vi får ha ljus gjutna i glas..annars vill jag nog helst använda den stora varianten av värmeljus som brinner längre, Förslag??jag är limsom tom på ideer eftersom jag bara hade ett förslag i huvudet.. Tack
    Vi har köpt IKEA vaser för 9 kronor att ha ljus i... Dock blockljus, men funkar även med värmeljus... Se till att fylla upp med sten eller annat kul och lägg i flera värmeljus .. :)
  • CorneliaApplehoff
    pulmonate skrev 2011-10-26 15:01:58 följande:
    Föresten så gjord jag några stora liknande nätbollar i fjor. Det skulle vara en kopia av Mooi lampan vilken jag tycker är otroligt snygg. Jag la upp en tutorial på min blogg för er som är interesserade. Där är också lite blandat nu om bröllop.

Har ni några frågor så bara säg till.

pulmonate.blogspot.com/2011/02/my-moooi-lamp....
    Hur gjorde du för att få ut pilatesbollen?? Med en vanlig ballong är det vara att smälla men det funkar ju inte med en pilatesboll och jag kan inte alls förstå hur man gör.... haha
  • CorneliaApplehoff
    pulmonate skrev 2011-10-30 14:10:24 följande:
    Hej CorneliaApplehoff och Olga! 
    Man släpper helt enkelt ut luften. Man måste lämna ett hål i snöringen för att få ut den. Men den behöver faktiskt inte alls vara särskillt stor. Hålet var ungefär storleken på ens hand. Om ni tittar på sista bilden (innan ballongen har tagits ut) så ser ni hålet som jag har lämnat. Hålet har man sedan högst upp mot taket så att det inte syns. Det är också praktiskt att ha hålet för att kunna byta glödlampa i framtiden! Själva sladden kan man trä i var som helst och binda fast i snörena, men just för att ta ut glödlampan behövs hålet.
    Hoppas att detta var svar på era frågor!

Jag funderar starkt på att göra mindre bollar som dekoration. Vad använde ni för tråd och var köpte ni  det? Synd man inte är på samma plats för då hade man kunnat ordna en pysseldag! 

Kramar! 
    Tack så mycket för svaret!

Jag har gjort mindre bollar .. använde först steksnöre och tänkte spreja de vita, men hittade nu en tunn vit tråd på billighetshörnan på Citygross så fick 300 m för 10 kronor... Blir nog bra det.. :)
  • CorneliaApplehoff

Vill bara tipsa om tidebuy.com som har billiga bröllopsklänningar (och just nu krafitigt nedsatta priser). Tjusiga dessutom :D

Har förresten någon av er någon aning om detta kring brudbåge. Hur man gör? Hyr man? ska ni ha på ert bröllop? Helt konfunderad kring detta..

• CorneliaApplehoff

Hej,
    Vi har tre barn på vårt bröllop (en 8 åring, 2 åring & en 1 åring)
    och vi tänkte ge dem möjligheten att måla under middagen.
    Vi tyckte att 40 kr var för saftigt så jag hittade bbilder som jag vet passar
    de olika barnen.

Tjejen får massa hästbilder som jag vet hon gillar och de två andra me bilar & dy.

Hittade på www.coloring-book.info

och har där komponerat ihop målarbilder samt en försida som passar dem

Billigt & bra Tyckte vi..

• CorneliaApplehoff
    Nudax skrev 2012-02-26 17:23:25 följande:
    Idag har jag pysslat för fullt! Bl.a. med att sy ihop våra festhäften (idag blev det barnhäftena). Istället för att häfta ihop dem syr jag dem alltså med de två gröna nyanserna som vårt tema går i, känns lite festligare =) Häftena är sedan gjorda med lite finare/tjockare papper som pärm men vanliga A4-kopieringspapper i mitten.

Försökte sy ihop mina program men symaskinen min total strejakde & nålen brast & den matade inte bra ..
    Har du gjort någon speciell instälning??
  • CorneliaApplehoff

Hej alla!

Vill tacka för den exelenta tråd och den har hjälpt i mycket.
    Gifte mig i lördags och räknade på vår totala summa inför bröllopet.

Den hamnade på ganska precis 18000 faktiskt och då är allt betalt av oss utom klänningen som jag fick av min styvfar (tradition i USA är ofta att brudens far betalar så ..)

Vi fick det precis som vi ville ha det och alla var extremt nöjda.

Gjorde allt själv och det blev verkligen kanon!

Hoppas era bröllop blir lika fantastiska.

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer