• Cicci90

Pysseltråd med tips och idéer

Pluppe skrev 2011-12-30 23:42:16 följande:
    Jag behöver er hjälp! Har köpt ett 40-tal av dessa gamla vinägerflaskor på loppis för en billig peng.. Tanken var att jag skulle använda dem som ljusstakar med vanliga kronljus och sedan fylla flaskan med något som går i färg med vårt tema men hålet i flaskan var ju självklart för stort så ljuset åker igenom.. Har någon en smart och säker lösning på hur jag kan få ljuset at sitta fast och det ska gärna vara lätt att byta ut ljuset. Eller har ni någon annan smart idé som jag kan göra med dem här flaskorna (behöver inte innehålla ljus ifall det skulle vara så)..

En idé skulle ju kunna vara att fylla flaskorna med dekorsten eller liknande, i er färg, som ni sedan sticker ner ljusen i.
  • Cicci90
    EmelieKarlsson skrev 2012-02-24 20:31:31 följande:

Jag är inne på att sy våra servetter istället för att hyra/köpa. Någon som vet vart man i så fall köer stärkelse spray? eller om det finns något annat sätt att få stärkelse i tyget?

Jag köpte mitt spray på överskottsbolaget. Annars vet jag att man kan göra eget med potatismjöl mm. Men sprayet kostade kanske 30 kr så jag tyckte att det var värt det ;)
  • Cicci90

Tryckte självklart iväg innan jag hann färdigt med alla bilderna.. Men här är lite av mitt pyssel.
    På bilden i inlägget ovan är det en närbild på våra servettringar. Ståltråd och 5 pärlor, enkelt och billigt men lite pilligt :)
    Servetterna har jag sytt själv av IKEA:s kökshanddukar. Har stärkt till dem lite med stärkspray för att få dem lite fastare. Jag är jättenöjd!

Våra placeringskorthållare, även dessa i ståltråd. Det kommer att hamna en grön lapp i hjärtat med namnet på. :)

Våra "stolsöverdrag".  Vanlig markväv från biltema som jag har klippt till. Tyvärr ser det inte alltför bra ut på bilden, men jag lovar att de gör susen för våra stolar med bruna ryggstöd.. ;) Har provat på stolarna i vår lokal och det gav hela lokalen ett mycket bättre intryck!

Bakifrån:

Framsida:

Från sidan:

• Cicci90
    teddy skrev 2012-06-13 15:11:35 följande:
    ja jag såg de, men bara i norrland typ hehe.
    så vi som skåningar kanske inte har nytta av den affären! ;) 
    Vi har den här i Eksjö också, bara ett par timmars resväg från Skåne ;)
  • Cicci90
    Solstice skrev 2012-06-24 20:45:20 följande:
    Jättefint! Gillar verkligen den gröna färgen!
  • Cicci90
    Minuz skrev 2012-06-27 21:01:26 följande:
    Jag tycker att allt är fint och den lila färgen ser jättebra ut! Hur det blir med turkost är ju svårt att säga. Har ni båda färgerna i övriga dekorationer? Men som sagt, det lila är jättefint.

Men jag tycker lite som Solstice. Framsidan känns liiite för mycket.
    Jag hade tagit bort blommorna som hänger ner samt klockan med tillhörande text.
    Möjligvis hade även texten längst ner i högra hörnet försvunnit för min del. OM den inte kommer att gå i samma typsnitt som "Bröllop".
    Att skicka med tags med information tycker jag var en rolig idé Glad Och hjärtat i bakgrunden tycker jag var finurligt och vackert.
    Men om du och din gubbe är nöjda med inbjudan och känner att den återspelar er så tycker jag att ni ska ha den som den är! Detta var bara mina tankar baserat på min smak, vilken inte alla i världen kan dela. Även om det hade underlättat Flört  Vad roligt med ett pysselrum förresten! När jag ska göra något får jag sitta vid matbordet eller soffbordet. Vilket betyder att jag hela tiden måste plocka undan allt när det är dags att äta.. Suck!
  • Cicci90
    Minuz skrev 2012-06-28 19:56:10 följande:
    Pysslar om lite....... De ska ju inte skickas förrän om en månad så jag som är så velig hinner nog ändra dem 1000 ggr till *S*
    Det vore jättekul om du la upp bilder på eventuella nya förslag som du gör!
  • Cicci90
    Tokig skrev 2012-10-02 10:08:44 följande:
    Våra vigselprogram - inspirerade av pulmonates fina program som hon lagt upp här på BT.

Riktigt roligt och unikt! Har säkerligen sätt pulmonates program, men kommer inte ihåg hur det ser ut. Får nog ta mig en titt i galleriet.
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer