• drömmer

Pysseltråd med tips och idéer

CorneliaApplehoff skrev 2012-02-01 18:09:14 följande:
    Hej,
    Vi har tre barn på vårt bröllop (en 8 åring, 2 åring & en 1 åring)
    och vi tänkte ge dem möjligheten att måla under middagen.
    Vi tyckte att 40 kr var för saftigt så jag hittade bbilder som jag vet passar
    de olika barnen.

Tjejen får massa hästbilder som jag vet hon gillar och de två andra me bilar & dy.

Hittade på www.coloring-book.info

och har där komponerat ihop målarbilder samt en försida som passar dem

Billigt & bra Tyckte vi..
    Åh TACK vilken toppensida !!!
  • drömmer
    NUDAX: Åh maila mig med!! Jag tyckte dina inbjudningskort var helt underbart fina!! Riktigt smart det där med att sy ihop dom. Ska helt klart lägga det på minnet
  • drömmer
    Tinzi skrev 2012-02-28 09:39:53 följande:
    Nu har jag ingen bild, men jag har tagit en kartonsida från en stor kartong, häftat fast ett tjockare svart tyg/väv, sen limmat fast (tjockare papper på som jag delat på mitten (A4) och sen klippt ut svarta remor där jag sen ska limma vita papper med namnen på, det skall bli en bordsplaceringstavla som skall stå i entrén.
    Då vill vi se bild när det är färdigt !!
  • drömmer
    knyttan skrev 2012-03-03 20:10:24 följande:
    är det bara jag som tycker att det var lite.... snuskigt? Skäms

jag kanke har snuskig fantasi....
    haha
  • drömmer
    Söta Wiol skrev 2012-04-04 14:58:53 följande:
    Tänkte bara visa upp våra inbjudningskort som jag gjort själv. Dom blev ivägskickade igår, så idag blir det officiellt =)

Har använt mig av tags som jag skrev ut med skrivaren på vanligt papper och sen limmades dom på kartong för att bli lite styvare, fästes på en annan kartongbit som jag klippte kanterna runt med mönstersax. Hjärtbården gjorde jag med kantstans,pärlor och band är köpt från panduro, kortbottnar från tradera, blommor beställt från thailand. Och under tagsen har jag använt distanser för att få lite 3d effekt så inte allt blir platt. Inuti är info skrivet på ett hjärtstansat papper som är vikt och fastsatt i kortet. Och det glittriga pappret i botten är hör och häpna våran hall tapet =)
    Fantastiskt fina! Var det inte svårt att få till kantstansen? Eller har du en stor? Har bara sett såna små så man får sitta o klippa bit för bit .
  • drömmer
    Söta Wiol skrev 2012-04-04 22:37:22 följande:

Tack "Drömmer" och "Saandraa", blev himla nöjd. Ja den räckte inte till hela bredden utan fick stansa tre gånger för att täcka varje sida. Men det går fint när man lär sig hur man ska göra.

"Knyttan" - bra jobbat. Lägg gärna upp en bild på dem. Nyfiken.

Vart kommer din stans ifrån?
  • drömmer
    Martinaa skrev 2012-05-18 18:01:11 följande:
    Jag köpte två hela rullar så jag hade till både inbjudningskort och omslag till festhäften.
    Kan vi inte få se dina inbjudningskort och festhäften?
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer