Inlägg från: Vilse
|
-
-
Oj, hur gör du de blommorna?
-
MochR skrev 2012-02-28 21:03:35 följande:Haha jag håller också på med servetter, inte skoj + löpare och dukar! men det blir bra! Bara att kämpa vidareVad använder ni för tyg till servetter och dukar?knyttan skrev 2012-02-28 19:35:13 följande:Jag pysslar massor själv...
Nu håller jag på att sy alla servetterna, men jag kan säga att hade jag vetat innan hur mkt jobb det är så hade jag bara köpt rubbet klart
Sen ska jag också göra vimplar av olika stuvbitar att dekorera med, och jag ska själv göra blomsterarrangemangen till borden + sy dukar i temafärgen.
Jag har också pysslat i hop små favoursaskar till gästerna. -
Ser riktigt trevligt ut!Viccan skrev 2012-02-29 10:39:21 följande:Jag har redan sytt klart servetterna.
Tvättat, stämplat (med vårt monogram) och strykt.
Vi köpte gardiner från Ikea och fick ut ganska många servetter på dom.
Här kommer en bild.
Lycka till!
Hur känns kvaliten på servetterna? Känns de som "riktiga" servetter, eller är de lite sladdriga? Går det att göra en servettvikning med dem? -
Skall helt klart testas!Viccan skrev 2012-02-29 12:36:29 följande:Tack
Eftersom jag har använt mig utav gardiner är det ett mycket "stadigt/hårt" tyg som inte är på något sätt "sladdrigt".
Jag har dock inte provat att göra servettvikning mer än en vikning gjord för att använda servettring (och ändå få vårat monogram synligt frammåt.
Jag kan visa med bild när jag fått hem servettringarna som jag beställt.
Vilka gardiner var det? Ser att de har en hel del som är vita... -
Upprepar min fråga som jag antar du missade ;)Viccan skrev 2012-03-01 09:46:20 följande:OJ vad fint =)
Nej jag gjorde faktiskt inte så. Men det var bra ändå för det vart inte alls som tjocka hörn.
Lycka till!
Vilka gardiner på IKEA var det du använde? Tyckte det blev riktigt snyggt och vill nog testa själv