Pysseltråd med tips och idéer
Jag är inne på att sy våra servetter istället för att hyra/köpa. Någon som vet vart man i så fall köer stärkelse spray? eller om det finns något annat sätt att få stärkelse i tyget?
Jag är inne på att sy våra servetter istället för att hyra/köpa. Någon som vet vart man i så fall köer stärkelse spray? eller om det finns något annat sätt att få stärkelse i tyget?
Jag skulle vilja göra servettringar me vårt färgtema i tyg, någon som har någon idé för hur denna ide ska bli verklighet? :)
Kolla in min blogg där har jag gjort servettringar av ett brett band... fann det på Lina lottansblogg... Man har en rund ring jag använde mig av dom skyddsringarna som hör till galejljushållare.. Men mankan klippa eller såga av rör som litter i resentpapper eller ex. hushållsrullar... och så limmar man bandet/tygen runt.. Blir faktiskt väldigt fint...
Tänkte kolla om några känner för att dela med sig av festhäften och vigselprgram? sitter och försöker spåna på våa men har verkligen idé torka om utseende.
Hallå!
Tänkte kolla med er om någon vet hur man ska måla på ett monogram på champagneglas? Skulle vilja ha vårat monogram till brudskålen, men när jag läser så ska allt härdas i ugn, vilken inte bör gå med tunna glas? Och hur ska jag gå till väga annars?
Funkar plastfilm på glasen tror ni?
Vart kan man köpa billig metervara? Då jag behöver minst 20 meter, får det inte kosta skjortan ;)
Vad tror ni om att försöka göra bordsplaceringen (kartan) på canvas tavla? Tror ni jag tar mig vatten över huvud och det bara blir pannkaka av allt? ;)
Nu är det tänkt att jag ska knopa ihop lite rispåsar här. Var och köpte organza tyg...Inte dåligt svårt det var att sy i. Nu är det så att vi har ett par marinblå gardiner (blå är temafärgen) i lite tjockare/stabbigare tyg. Tror ni detta funkar eller kommer det bara se "dumt" ut?