• lordoz

Pysseltråd med tips och idéer

EmelieKarlsson skrev 2012-04-12 15:26:26 följande:
    Hallå!

Tänkte kolla med er om någon vet hur man ska måla på ett monogram på champagneglas? Skulle vilja ha vårat monogram till brudskålen, men när jag läser så ska allt härdas i ugn, vilken inte bör gå med tunna glas? Och hur ska jag gå till väga annars?
    Varför skulle inte champangeglasen tåla att härdas i ugn?? Glas smälter ju inte på den värmen som är aktuellt... Jag har själv tänkt tanken att härda champangeglas i ugnen, men nu blev jag orolig när du skriver så... Funkar det inte? Spricker de?? (vill ju inte behöva plocka glassplitter i hela ugnen)
  • lordoz

Jag har börjat pyssla lite med inbjudningarna (även om de inte ska skickas förrän i februari nästa år...) Tungan ute

Jag har köpt silvriga kuvert på TGR som är 14*14 cm, på dem har jag skrivit ut 'vår' hjärtansymbol och våra namn i.

Själva inbjudningarna har jag gjort så att jag av lite halvstyvt papper (lite hårdare än vanligt skrivarpapper, men inte lika hårt som kartong) klippt (eller nåja, skurit) ut 13,5cm kvadrater. Alltså de är 13,5 * 27 cm, så att de går att vika på mitten.

Dessa var inte rätt färg för vårt tema (som är silver och rött), så därför har jag klätt dem i det röda paketpappret som jag köpt på Lagerhaus och använder till delar av mitt andra pyssel. www.lagerhaus.se/produkter/paket-present/338#presentpapper-metallic-rott-p285

Det lila på insidan kommer sedan täckas när jag klistrar dit själva inbjudan som kommer vara i vitt papper.

I bilder ser det hela ut såhär:

• lordoz
    teddy skrev 2012-06-13 14:09:38 följande:
    okej tack, men några svenska affärer/sidor?
    Det finns billigt på TGR med... Den finns ju i södra sverige. Eller så har Panduro med, men de kanske inte är så jättebilliga..

Även Gallerix har, liksom de flesta bokaffärer.. Men återigen så vet jag inte om de är så billiga direkt..
  • lordoz

Jag tänkte piffa upp toalettdörrarna lite. Så därför har jag gjort hjärta och våra initialer i ståltråd som jag trätt röda små pärlor på. Ska sätta fast dessa på en silvrig bakgrund, så matchar det vårt färgtema med rött och silver... :)

I dagsläget är varken hjärtat eller initialerna uträtade och så fina som de kommer vara på vår dag som är exakt om 9 månader idag. :)

• lordoz

Vill ha mer tips på pyssel... Är det ingen som pysslar nu i höstmörkret??

• lordoz
    Tin skrev 2012-11-27 20:39:54 följande:
    men vad är det med mina inlägg. Här kommer bilden iaf :)
    Bilden verkar inte kommit med... :(
  • lordoz
    KochM skrev 2013-01-03 13:20:26 följande:

Köpte tomma tepåsar som jag fyllde med goda lösviktsteer. Satte lila hjärtan på snörena. Ta tepåsarna i glasburkar där jag satte fast beskrivningar av teerna.
    Cool idé... Vart köpte du tomma Te-påsar??
  • lordoz
    Troya skrev 2013-01-03 23:58:00 följande:
    Hej! Tänkte få lite rådgivning här hos er då jag inte vill fråga släktingar och vänner då jag vill att inbjudningskorten ska bli en överraskning. Detta är bara två prototyper än så länge, sen ska inte jag skriva förhand, antingen med datorn eller någon som skriver riktigt fint för hand. Är också osäker på om det ska vara en "skylt" där på framsidan. Vilket kort tycker ni är finast?

Jag gillar den till höger! Den som det står "Bröllop" på... :D
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer