• vinterfrost

Pysseltråd med tips och idéer

Puh nu har jag läst alla 904 inlägg ojojoj vad jag har blivit inspererad!!. Är än sålänge bara i planeringsstadiet men snart så ska jag börja pyssla jag med :) o då kommer det blider

• vinterfrost
    pulmonate Du gör jättfina saker! Har du någon bild på vimplarna? Det var en jättebara ide tycker jag!
  • vinterfrost
    Pluppe skrev 2012-06-03 15:55:42 följande:
    I linköping :) Dem håller på och rensar ut Folkets parks alla ägodelar.. Dem färgade ljuslyktorna har jag precis sålt till en tjej, 47 stycken tror jag det blev i mörkgrönt, blått och ljusblått, var ful och sålde dem för 3 kronor styck, hon ville köpa alla och fick ett paketpris på 100 kronor som hon tog.. Jag köpte dem för 70 kronor och då fick jag ju även med dem genomskinliga så jag gjorde en vinst på 30 kronor och betalade inte ett dugg för mina ljuslyktor som jag har kvar mohahaha!

Jag lovar att lägga in lite bilder vartefter, ligger i feber och halsont nu så dem bilderna kommer i veckan istället :)
    Haha det är väl den bästa affären! O om hon var nöjd så spelar det väl ingen roll ;) Hon fick ju ett bra pris hon med
  • vinterfrost
    Pekkiisch4 skrev 2012-06-03 22:53:19 följande:
    Ja så går det när man är för snabb, ;) men här är i alla fall mina inbjudningskort som blev färdiga ikväll ! :)
    Jättefina tjejen!
  • vinterfrost
    pulmonate skrev 2012-06-07 22:51:10 följande:
    Sen har vi flaggorna som några av er efterfrågade. Alltså otroligt enkla och väldigt snabba och billiga att göra. Av juteväv (29kr/m på stoff och stil, till exempel) skar jag remsor ca 5cm breda och 30cm långa. Varje remsa klipps sen diagonalt, så det bildas en triangel där 2 sidor är raka. I och med att juteväv redan har hål, så kan man bara trä egenom en grillspettspinne (jag hittade lite extra långa, också ganska billigt, typ 15kr för 100st). Alltså med bara en halv meter juteväv kan man göra ca 100stycken flaggor! Till en kostnad av ca 30kr! Det kallar jag en bra deal!  
    Det är ju ändå inget man sparar. Det ska ju bara viftas med en kortare stund ju Kan medela att tyget stannar på pinnen bra, den ramlar inte av. 

Sen har det gjorts armband av pärlor. Den är inte helt ihopsatt på denna bild, så den är lite snurrad. Jag kan heller inte bestämma mig ifall den blåa bollen är snygg eller ej. Var ärlig tjejer! Ser det ut som en julgranskula?? Blå och champagne är bröllopets färger, men det har inte blivit så mycket blått på andra ställen..Ska jag låta det vara så, eller är det snyggare med ett enkelt pärlarmband??
    Själv kommer jag göra ett smycke av mormors pärlhalsband och ett gammal-silver och blå sten. Det var alltså meningen att det skulle vara lite likt där...

Tack, det var jag som frågade om vimplarna. Jättefina, men har nog bestämt mig för tomtebloss då vi gifter oss i december o då kommer det vara mörkt ute.. :)

Jag gillade dn stora blå pärlan :)
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer