• Vingilot

Pysseltråd med tips och idéer

Utöver inbjudningskorten gör jag bara bordsplaceringar (godispåse med namntag i band med vårt färgtema) och pyntar ljuslyktor till borden. Har bara limmat bomullsspets på dem. Samma spets fanns på inbjudningskorten.

• Vingilot
    EmelieKarlsson skrev 2012-06-14 23:54:45 följande:
    Nu är det tänkt att jag ska knopa ihop lite rispåsar här. Var och köpte organza tyg...Inte dåligt svårt det var att sy i. Nu är det så att vi har ett par marinblå gardiner (blå är temafärgen) i lite tjockare/stabbigare tyg. Tror ni detta funkar eller kommer det bara se "dumt" ut?
    Visst kan det bli bra, bara du är överens med just "stabbigheten" och tycker att den passar i ditt tema. En rispåse måste ju inte vara tunn o skir! Gör ett test o se vad du tycker.Glad
  • Vingilot

Jag har sett den varianten och den funkade helt OK såvitt jag minns. Är ju inte krångligare än att stå och pilla upp en påse, tvärtom.Glad De hade knutit nåt fint band runt korgens handtag har jag för mig.

• Vingilot
    johannalindqvist skrev 2012-06-17 17:15:37 följande:
    Vilka fina kort! Skrattande
    Tack!Skrattande
  • Vingilot

Glaskoppar med spets. Ska förhoppningsvis innehålla en kaprifoblomma var.

Placeringskort på godispåsar.

Lilla bebis Emelie får bitringar istället för godis i sin påse.

Vigselprogram.

Morgongåva och asken den ligger i.

• Vingilot
    Madreh73 skrev 2012-08-03 17:48:36 följande:
    Men vad gulligt med bitringarna! Solig
    Hi hi, ja de blev väldigt uppskattade faktiskt. Hon högg in på dem direkt och gnagde förnöjt både länge och väl.Glad
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer