-
Vad söta de blev!EDE skrev 2012-05-09 14:49:48 följande:Såg i den här tråden ett tips om att göra decoupage på bröllopsbubblorna, tack för tipset! (vem det nu var) Provade att göra det själv och här är resultatet:
-
Pulmonate- nej, dina grejjer är superfina och jag tycker det är kul med någon som kör på det lite mer naturliga oh romatiska som du gör!
-
Nudax- smart!!
Pulmonate- shit, du är superduktig på allt pyssel och pill!!!
Jag har haft en tanke på att skapa en gång fram till där vi ska vigas (ska ha trädgårdsbröllop) men känner inte för blomblad då vi behöver göra det dagen innan eller på morgonen och blåser det då lite så kommer de ju flyga all over the place. Funderade lite blomkrukor men så såg jag sådana där vindsnurror som är enkla att göra och sätta i ner i gräsmattan så det blir som en gång- vad tror ni om det??? -
Jag har använt både tyll och silkespapper- blir lite olika utseende på dem beroende vad man är ute efter. Båda är ganska lätta att jobba med.BlomAnna skrev 2012-05-28 12:20:05 följande:Ni som gjort pompoms eller ska göra för den delen. Vad har ni använt för att göra dem? Silkespapper, servetter eller nåt annat?
Tyllen gjorde jag en lång remsa som var ca 20 cm x 3 m där jag sedan tråcklade en söm längs med mitten på hela remsan, drog ihop och knöt ihop.
Silkespappret använde jag 5 lager i remsor om 15 cm x 70 cm där jag vek som ett dragspel, klippte två jack på mitten och virade en piprensare runt. Sedan det pilliga att försiktigt dra isär alla lagren av pappret och till sist "tufsa" till och forma. -
Precis- det gjorde jag också!moonias skrev 2012-05-28 20:02:39 följande:Jag har också använt tyll :) Har beställt färdiga rullar på ebay, kom fram till att det blev billigare än att köpa i Sverige (samt enklare då jag slipper klippa längder).
-
Igår fick jag hjälp av svägerskan med att göra "nätbollar"- slabba med tapetlim, ha två ettåringar runt benen och två 4,5åringar som vill "hjälpa" till var kanske inte bästa planen men det gick!
Var faktiskt inte så svårt när vi väl kom igång!
-
Har även gjort ett 50-tal vindsnurror av vitt papper och blomsterpinnar som ska bli som en "altargång" i trädgården fram till där vi ska stå under vigselakten.
-
Jag använde exakt den sidan som Cosy länkade till!elinmartin skrev 2012-06-19 21:43:55 följande:Så himla fina, hur har du gjort dem? har du någon mall??
Skulle verkligen vilja ha såna, super fina.
Dock kunde jag konstatera att efter ha försökt trycka dit ett par stycken i blomsterpinnarna att de inte satt specielt bra- svårt att orka trycka i den ordentligt så jag klippte små bitar av ett vanligt suddigumi och limmade/tejpade fast på blompinnen och genast blev det enklare och de satt bättre. -
pulmonate- klänningen var ju hur söt som helst!
Minuz- vilken fin idé till placerings"kort"- även något som man kan spara och ta med sig hem om man vill.
Tok kär Annki- Ja, kan verkligen hålla med om att man vill göra så mycket. Har försökt att begränsa mig till ett par-tre olika dekorationer men man vill ju ha allt fint man ser! -
Med det här tråkvädret vi har haft här på väskusten i helgen så har jag fått tummen ur och fixat klart allt pyssel- nu är det bara festhäftena kvar men de ska jag försöka få klart denna veckan för att skrivas ut när jag nu vet exakt vilka som kommer. Skulle det blir sista-minuten-ändringar så får jag lösa det då.
1. Korg med såpbubblor2. Tårtfat som min pappa gjort
3. Placeringskorten som kommer sitta på glasen
4. Festhäftena för barnen är klara med lite tecknignar at färglägga och pyssel
5. Hållare för tandpetarna (har man inget att göra så...)
6. Servetterna
7. Program för dagen som kommer delas ut inför vigseln för att folk ska få lite hållpunkter och slippa undra vad som händer
-
minuz- Tack! Frågade pappa om han inte kunde fixa ihop fyra tårtfat så det blev fyra tårtfat i olika höjd med fyra ben under för att de ska stå stabilt. Det är svårt att se men han har lagt ner tid och fräst spår och annat - blev helt tårögd när han kom med dem!
Cicci90- vi hade bestämt grönt som tema och när jag hittade dessa sidenbanden så blev det ett par rullar i olika bredder som vi använt till inbjudningarna också. Och den är verkligen så härligt grön som den ser ut på bilderna. -
Muniz- jag tycker lite som en del i "Kina-tråden" att det är lite mycket på framsidan: texten nere i hörnet är onödig, jag hade nog tagit bort de blommorna som hänger ner och klockan samt de guldiga hörnen men det är jag det!