• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • zvartaliljan

Nu är äntligen alla ljuslyktorna färdiga Inte ens alla med på bild, har gjort 30st totalt!

Och min hemmagjorda fullt ätbara (ska dock sparas!) caketopper som min M2B bestämt

• kikki kikki

jag köpte billiga ramar/tavlor med färdigt tryck som jag har klippt och klistrat dit svart/lila papper och gjort till små skyltar som vi ska ha på buffé bordet och gästboken

• kikki kikki

Även gjort små askar som jag ska lägga något i och som fungerar som bordsplacering också

• Chicita
    zvartaliljan skrev 2011-06-07 08:42:46 följande:
    Och min hemmagjorda fullt ätbara (ska dock sparas!) caketopper som min M2B bestämt

Vilken cool.
    Vad duktig du är på modellering Skrattande
  • zvartaliljan
    Chicita skrev 2011-06-07 09:39:28 följande:
    Vilken cool.
    Vad duktig du är på modellering Skrattande
    Tack {#emotions_dlg.flower} Är väl inte fullt nöjd med princess peach ansikte, men det var skitsvårt o få till näsan o allt på ett bra sätt  :-/
  • Chicita
    zvartaliljan skrev 2011-06-07 09:43:39 följande:
    Tack {#emotions_dlg.flower} Är väl inte fullt nöjd med princess peach ansikte, men det var skitsvårt o få till näsan o allt på ett bra sätt  :-/
    Förstår det...
    Jag kan inte modellera alls, vilket jag är lite besviken på Obestämd

Jag kan få till fina blommor och andra dekorationer utan större besvär, men figurer - nej det går inte Skrikandes
  • SloveP

20110723
    Du har de snyggaste festprogrammen jag sett tror jag!
    Är det stämplat eller/och embossat? Jättefint i vilket fall..

• maria1

Min systers möhippa och även svensexa tilllbringade vi på www.thecreativityhouse.se på Kungsholmen i Stockholm. Perfekt pysselaktivitet på möhippa. Vi gjort vår egen kärleksservis med hjälp av 40 andra och vi bestämde motiven. Toppenskoj och stort minnsevärt evenemang!. Har tyvärr inga bidler dock.

• linnis83

Jag hade tänkt fixa en egen gästbok som gästerna får skriva i på varsin sida, där man sedan klistrar in ett foto på varje gäst/sällskap.

Vet inte riktigt var jag ska söka efter ett lämpligt album.... Vill ha vit pärm och vita sidor, ganska många blad (60 minst) alternativt möjlighet att fylla på själv.
    Har kollat t.ex Panduro och skapamer.se men hittar inget lämpligt där...

Någon som har nåt bra tips att komma med?

• 20110723
    SloveP skrev 2011-06-07 13:47:17 följande:
    20110723
    Du har de snyggaste festprogrammen jag sett tror jag!
    Är det stämplat eller/och embossat? Jättefint i vilket fall..
    Oj tack!! Vilken komplimang :)
    Har stämplat med watermark stämpeldyna och sedan embossat med svart pulver.
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer