Lindahl skrev 2011-01-23 08:50:28 följande:
Kan bara berätta om mina egna erfarenheter från vårt bröllop där våra gemensamma bästa vänner var värdpar. Detta är 2 människor som vi båda känt och varit goda vänner med under många år, var vänner innan vi ens blev tillsammans med våra idag respektive makar...
Nu till resten av historien, dom började vår bröllopsfest på ett väldigt roligt sätt (vi skrattade så vi grät), enligt dom så har man ju en "invigning" vid varje stor fest, och då ska man ju klippa bandet...sagt och gjort, P drog fram en sax, men det fanns inget band, han började skylla på V och hennes graviditet för att hon är så glömsk....
"Då får vi väl leta", utbrister V. Sagt och gjort, dom börjar snurra runt i lokalen, söker igenom fickor etc på folk i jakt efter ett band att klippa av....
Till slut hamnar dom bakom oss vid honnörsbordet, "här e ett band att klippa!", utbrister P glatt och tittar på snörningen i min klänning....gissa om jag fick halvt panik!!!
"Nä", säger V.
"Blir inte bra att klippa det" Och fortsätter förbi mig och ställer sig på ena sidan om min pappa.
P mutar lite om att det är väl inte så viktigt vilket band det är bara det blir klippt, sen tittar han ner på min pappa och skiner upp som en sol.
"Nu har jag hittat det!", grabbar tag om min pappas slips och klipper till!!!!
Kan bara tänka dig våra miner, speciellt min, tills jag tittar upp på min pappa....
Han kan knappt hålla sig för skratt medans han i smyg får en ny slips av P, det hela var ju planerat och det var inte ens pappas egen slips som rök utan en inköpt för just detta tillfälle...
Dom hade även lite roliga "telegram" som var skickade till oss från när och fjärran som dom knåpat ihop....
Många roliga skratt blev det under kvällen....
Kan tänka mig att det var jättekul! Har dock läst på flera ställen att man kan göra så, så vill inte ha det själv, tänk så har gästerna varit på ett annat bröllop där de gjort så, då blir det bara löjligt :P Men det är en jättekul idé, det var säkert jättekul för er :D