• .CMD.

Ni som håller i underhållning, festen under kvällen!

Hej!

Jag ska oxså "apa" mig på ett bröllop i sommar och det vore toppen att dela lite ideer! Brölloppet jag ska toasta är internationellt så det är lite skilda traditioner att knyta samman. Brudparet önskar ha högt i tak med tal och spex. Då de utländska gästerna är traditionella är de inte vana vid att spexa på bröllop vilket innebär att jag vill komma på lite kul under middagen, tips någon?!

Tänker mig att ha en hemlig låda på presentbordet med papper och kuvert. Tanken med detta är att gästerna får skriva hälsningar till brudparet, eller till och med bjuder brudparet på en utflykt, middag etc på ett givet datum. Lappen läggs sedan i kuvertet som klistras igen - och på kuvertet skriver man det datum det ska öppnas och sedan läggs det i lådan.

Har även funderat på att ställa fram stafli och färger så att gästerna skapar en bröllopstavla. 

Utöver de mer traditionella spexen som klinga i glasen, telegram och toalett kyssen så tänker jag mig kanske lämna tillbaka nycken till bruden och skoleken. Men det hade varit roligt med något mindre förutsägbart...

Hoppas på en lång tråd!!

Svar på tråden Ni som håller i underhållning, festen under kvällen!