Inlägg från: Åkerfeldt |Visa alla inlägg
  • Åkerfeldt

vilken färg på rosor?

jag  ska ha detta på mig när jag gifter mig den 5/2, men nu till nästa problem. jag vill bara ha rosor i min bukett, men vilken/vilka färger ska jag ha som passar? 

/Sofia
  • Svar på tråden vilken färg på rosor?
  • Åkerfeldt
    Fårävvör skrev 2011-01-05 10:05:12 följande:
    Aprikos kan  nog vara jättesnyggt!

Blev riktigt kär i din bolero. får man fråga vart du hittat den?
    den e köpt här
  • Åkerfeldt
    Niini skrev 2011-01-05 10:02:45 följande:
    Röda eller aprikos börjar jag tänka på :)
    finns det aprikosfärgade rosor??

jag har vart inne på riktigt mörkröda rosor..

• Åkerfeldt
    passionsblomman skrev 2011-01-05 11:30:32 följande:

Här har du två exempel på rosor i toner jag tycker skulle matcha din klädsel-som för övrigt är jättesnygg! (det är inget jag säger varenda gång någon visar)
    Den lila rosen heter "Memory Lane" och den aprikos "Avalanche Peach"
    Om du kikar i mitt galleri under fliken "rosor" så har du nog någon mer sort i varierande toner där.
    Jag tycker inte du ska ta vita blommor, inte röda heller utan det vore fullkomligt underbart att bygga en färgbild där man använder antingen det lila eller det aprikos som basfärg och bygger ut den i ett par nyanser, för att sedan lägga till spänning i det hela med en kontrast av den andra fäärgen
    Alltså, antingen en aprikos bukett med lavendel/pudrigt lila som kontrast, eller tvärtom, en lila bukett med det aprikos som kontrasten.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    va inne och tittade på bilderna... jättefina blommor, men det känns nästan som att man behöver se dem live för att få en riktig uppfattning..
  • Åkerfeldt
    förlovadflicka skrev 2011-01-05 12:32:37 följande:
    Jag ska ha vita och aprikosa rosor, vill också bara ha rosor :) 
    kan alla florister ta in aprikosa rosor?
  • Åkerfeldt
    passionsblomman skrev 2011-01-05 12:41:07 följande:
    Absolut! Och jag tycker att du ska göra ditt bästa för att få se olika varianter i verkligheten också. Just den floristen kan också mycket väl ha en grossist där man hittat egna favoriter och så, därför kanske denne har även andra förslag. Det kommer nya sorter hela tiden och antalet olika rossorter är helt omöjligt att ha egen överblick över som enskild florist.
    Exemplen du fick namnen på kan vara något att utgå ifrån i smatalet och att du är nyfiken på vad de kan föreslå.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    tack!!!

du kan ju alltid komma till gbg å hjälpa mig annars :) 
  • Åkerfeldt
    1700tal skrev 2011-01-05 13:07:22 följande:

Måste bara få ge en komplimang för de otroligt vackra skorna och den bedårande fina boleron! De kommer göra hela klänningen! Ursnyggt!!

tack det var snällt!!!
Svar på tråden vilken färg på rosor?