• Emblas Mamma

Ska ALLAS tårtor gå i färgtema?

Jap, som rubriken lyder: Ska era tårtor gå i färgtema?
    Vi tänkte först köra på det men sen tänker jag också: varför det? Man kör ju inte middagen och efterrätten på färgtema?

Det är nämligen så att jag är otroligt sugen på vita marsipantårtor med ett chokaldband längst ner och sen massa, massa runda chokladpraliner lite varstans. (ja, jag blev väldigt inspirerad av tårttråden med bilder för ett tag sen),
    det skulle vara fint, mysigt och gott gott:)

Tyvärr kommer ju tårtan mest att gå i brunt och vitt då..
    Och vårt färgtema är Vitt, ljusgrönt och ljusgult!

Så.. måste man köra i färgtema på tårtan? Kommer folk reagera på det tror ni? :)

• Svar på tråden Ska ALLAS tårtor gå i färgtema?
  • 1700tal

Klart man inte måste. Tror inte folk reagerar om den INTE går ton i ton men många skulle säkert notera det om den är uppenbart matchad.

Själva ska vi matcha mest i stil, inte färg eftersom vi är på ett barockslott blir det nåt sånt här. Sen matchar jag med samma blommor på toppen som jag har i buketten (rosor från min trädgård):

• FelizLane

Måste måste man inte alls! Kan ni inte ha liksom fägerna runt tårtan då.. Med dukningen.. på nått sätt. 

När jag såg frågan tänkte jag att du kanske vill ha en blå tårta när ni hade orange som tema.. Det kanske jag inte hade gillat :P

Men vitt och brunt är ju på nått sätt ändå neutralt choklad fattar man ju kan inte vara i någon annan färg :P 

• Emblas Mamma
    FelizLane skrev 2011-01-05 20:11:27 följande:
    Måste måste man inte alls! Kan ni inte ha liksom fägerna runt tårtan då.. Med dukningen.. på nått sätt. 

När jag såg frågan tänkte jag att du kanske vill ha en blå tårta när ni hade orange som tema.. Det kanske jag inte hade gillat :P

Men vitt och brunt är ju på nått sätt ändå neutralt choklad fattar man ju kan inte vara i någon annan färg :P 
    haha blått och orange! det hade varit något de ;)

Nej det kommer ju absolut gå emot den vanliga färgen! Vitt finns ju redan med i vårt färgtema, det är bara den bruna tonen som tillkommer! :)
  • 1700tal
    Emblas Mamma skrev 2011-01-05 20:10:53 följande:
    Vilken snygg tårta! Jag blir så förundrad - HUR GÖR man egentligen dessa dekorationer?!? :D
    Ja, säg det! Tur man betalar nån annan för att göra den!
  • förlovadflicka

Den med chokladpralinerna gjorde DJUPT intryck på mig också :P Men det är enligt vårt färgtema, ska ha en guldig tårta :D 

• JustMeAndMyLove

Vi kommer göar det men då valde vi bla brunt i färgtemat och choklad är vår favoritsmak så det blir ganska enkelt ;)
    Sen kör vi nått marsipan band i grönt eller oranget beroende på, eftersom vi tycker det är snyggt ihop :)

Men man MÅSTE ju inte!  Huvudsaken man tycker den är snygg och god!

• turbovampyria

Nej jag kommer inte att följa färgtemat till tårtan. Vi har svart och cerist på följet och sen vitt, svart och silver på oss själva. Om jag ska följa färgtemat så blir det väl en vit tårta med cerisa detaljer. Fast tycker inte det spelar så stor roll när det gäller tårtan.

• Emelie 87

Vi tänkte ha en ring av AIK-loggor runt brudparsfiguren. :) Kanske även på dom andra lagren.

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • S2011

vi har inget tema, så nej, tårtan går inte i temat.

våra inbjudningar är vita med ramar av silverglitter, min klänning är vit med infällt kungsblått släp, ljusblå "kant" och (iofs) silverbroderier på släpkanten, bm har inte valt kläder än, men tar det han känner för. tärnans klänning är petrolblå, tårtan kommer vara corpse bride-inspirerad. dukningen blir vad de som har festlokalen hittar på (blomarrangemangen går väl ihop med buketten, så verkar de vilja ha det iaf), buketten blir vita eller röda rosor. och ev blåklint. skippar vigselprogram och festprogram.

hmm.. man kunde nästan tro att vi valt temafärgerna vitt, blått och silver.. men vi har hållit oss undan från att bestämma några teman/färger osv eftersom det känns inskränkande på kreativiteten och onödigt stressigt att leta grejer i "rätt färg". men man väljer väl omedvetet sånt man gillar - och det brukar ju ligga inom en viss sektor :)

Svar på tråden Ska ALLAS tårtor gå i färgtema?