Inlägg från: Emblas Mamma |Visa alla inlägg
  • Emblas Mamma

Ska ALLAS tårtor gå i färgtema?

Jap, som rubriken lyder: Ska era tårtor gå i färgtema?
    Vi tänkte först köra på det men sen tänker jag också: varför det? Man kör ju inte middagen och efterrätten på färgtema?

Det är nämligen så att jag är otroligt sugen på vita marsipantårtor med ett chokaldband längst ner och sen massa, massa runda chokladpraliner lite varstans. (ja, jag blev väldigt inspirerad av tårttråden med bilder för ett tag sen),
    det skulle vara fint, mysigt och gott gott:)

Tyvärr kommer ju tårtan mest att gå i brunt och vitt då..
    Och vårt färgtema är Vitt, ljusgrönt och ljusgult!

Så.. måste man köra i färgtema på tårtan? Kommer folk reagera på det tror ni? :)

• Svar på tråden Ska ALLAS tårtor gå i färgtema?
  • Emblas Mamma
    FelizLane skrev 2011-01-05 20:11:27 följande:
    Måste måste man inte alls! Kan ni inte ha liksom fägerna runt tårtan då.. Med dukningen.. på nått sätt. 

När jag såg frågan tänkte jag att du kanske vill ha en blå tårta när ni hade orange som tema.. Det kanske jag inte hade gillat :P

Men vitt och brunt är ju på nått sätt ändå neutralt choklad fattar man ju kan inte vara i någon annan färg :P 
    haha blått och orange! det hade varit något de ;)

Nej det kommer ju absolut gå emot den vanliga färgen! Vitt finns ju redan med i vårt färgtema, det är bara den bruna tonen som tillkommer! :)
  • Emblas Mamma
    Emelie 87 skrev 2011-01-05 21:03:46 följande:

Vi tänkte ha en ring av AIK-loggor runt brudparsfiguren. :) Kanske även på dom andra lagren.

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
    HAHA det skulle min sambo verkligen vilja!
    han har AIK-kulor i granen - mot min vilja. Jag plockar ner och han plockar upp dom igen..

Tur att han inte såg detta inlägget då skulle han minsann börja fantisera ;)
  • Emblas Mamma

Roligt att höra att det inte är bara vi som tänker annorunda då:) Tycker alltid tårtan går i färgtema annars, men det var ju skönt att höra att den inte gjorde det:)

Våra spara-datum-kort gick absolut inte i färgtema utan i olika lila färger - vi visste inte vårt färgtema då. Inbjudningarna tror jag vi ska göra efter färgtema så folk får ett humm, men vet inte ännu. :)

Svar på tråden Ska ALLAS tårtor gå i färgtema?