Inlägg från: AnnaJacob |Visa alla inlägg
  • AnnaJacob

Massa tips som sparar pengar!

Jag tänkte starta denna tråden, där vi alla kan skriva ner olika spartips.
    Alla vill ju ha ett fint bröllop, men det är ju inte alltid att tanke och ekonomi går ihop.
    Jag har själv kommit på en massa olika sätt att spara pengar, och tänkte dela med mig av dem..och hoppas att vi kan få insperation av varanndra!

• Svar på tråden Massa tips som sparar pengar!
  • AnnaJacob

Jag fyller snart år, och kommer då att önska mig presentkort till nagelbyggning, spa behandling, make up artist och till underklädesbutiken.
    Av mamma får jag att hon syr upp alla tygservetter och tärnornas klänningar.

Andra spartips är att jag kommer att tillverka eget papper, och göra inbjudningar, menykort, placeringskort, bröllopsprogram och tackkort av dessa. Ja jag vet att det blir en hel del papper att tillverka, men det kommer att kännas exlusivt, och ändå nästan inte kosta någonting!

Jag ska även tillverka egna servettringar av ståltråd och olika pärlor, som man kan köpa billigt på nätet.

• AnnaJacob

Maten kommer vi att spara en hel del på genom att servera en soppa till förrätt, sen varmrökt lax med kokt potatis, sedan oxfile med varm rödbetssallad och avsluta med en dessert.

Vi kommer ha en kock som gör oxfilen och rödbetssalladen, och tre i servisen som kan hjälpa till med att lägga upp på tallrikar och sen servera det.

Vi kommer att köpa soppa och dessert från catering, varmrökt lax kommer från vår älsklings fiskaffär, så det blir inte så dyrt..men ändå en god middag! =)

Svar på tråden Massa tips som sparar pengar!