thildaw skrev 2011-01-07 16:30:38 följande:
Vi tänkte egentligen förlova oss på alla hjärtans dag, men han är uta på prktik då så det sket ju sig totalt. Det kändes också lite tidigt så vi tyckte att årsdagen var perfekt i stället för om en månad! :)
Jag förstår att vuxna tycker att ungdomar förlovar sig för tidigt, men enligt själva "lagen" eller vad man ska säga så får man förlova sig när man vill efter man fyllt 16 år. Min kompis förlovade sig ungefär eter 3 månader om inte tidigare, dom är förlovade än idag och hon var bara fjorton år när hon förlovade sig.
Jag berättade det för mamma i natt, jag tvekade lite på att säga det först för jag visste inte vad hon skulle tycka. Först trodde hon att hon skulle bli mormor, men sen sa jag om förlovningen...
Då bröt helvetet ut...
Haha nej jag skoja bara, hon vart faktiskt jätteglad, men det första hon frågade var om det inte var dyrt med ringar. Haha, det tänkte hon på liksom, jag bryr mig inte om kostnaden, jag vill dela mitt liv med min älskling och det vet han om. :)
Det känns mycket bättre att mamma vet om det, och Markus är mer positiv om förlovningen än förut, jag tror han oroar sig över vad andra ska tycka om det, men jag har sagt att det är vårat val, och inte andras. Jag tror han var nervös för att han trodde att min mamma skulle bli arg eller nått, haha! :)
Det finns ingen lag om hur tidigt man får förlova sig eftersom förlovningen inte är juridiskt bindande på något sätt, man kan vara hur ung som helst :)