Inlägg från: BlackWIngedAngel |Visa alla inlägg
  • BlackWIngedAngel
    28 december skrev 2011-01-11 21:43:47 följande:
    Jag ska ha den på min förlovning.  och på vår förlovningsfest, vid senare tillfälle.
    Men alltså, vad jag menar är; Vilken typ av tillställning kommer festen och förlovningen att vara?
    Man kan ju ha väldigt olika nivå på förlovningsfesten. Antingen så har man en "vanlig" fest hemma, med snittar och fri klädsel. Eller så kan man förlova sig på Nobelfesten. Variationerna är ju oändliga och det avgör ju vilken klädsel man väljer.
  • BlackWIngedAngel
    BlackWIngedAngel skrev 2011-01-10 15:50:44 följande:
    Det är skillnad på kjolvolymen i en bal- och aftonklänning.

Aftonklänning är smalare och männens klädsel är smoking:
    promwedress.blogspot.com/2010/03/evening-gown...

Balklänning är vidare och männens klädsel är frack:
    www.weddingsdesigns.com/search/wedding+dress+... 

Vilken typ av tillställning är du ska ha den till? 
    Observera även att etikettsmässigt så bärs inte smoking före kl 18:00.
  • BlackWIngedAngel
    28 december skrev 2011-01-11 22:06:11 följande:
    Vi ska ha en "finare" förlovningsfest med 20 gäster och 3 rätters middag. Jag brukar på skoj kalla det "lilla bröllops festen". Vi ska ha det som ett litet "lill bröllop" så att säga.

Men på själva på förlovningsdagen ska vi bland annat gå på en flott resturang och gå på en dans efteråt. Tack för tipset ang smoking.
    Jag tänkte mest att om du söker hjälp är det nog bra om du preciserar vad det är du söker. Jag har väldigt svårt att se hur du skulle kunna få en balklänning uppsydd för 2000kr. Räknar du in material i den kostnaden? 
  • BlackWIngedAngel

En annan anledning till varför du kanske inte får så många svar kan vara BT's reklamförbud. Man får tipsa om man vet någon hobbysömmerska, men en hobbysömmerska får inte skriva och erbjuda sina egna tjänster, för det anses som reklam och kan göra att man blir avstängd från BT.

• BlackWIngedAngel
    28 december skrev 2011-01-12 10:51:32 följande:
    Bra att du skrev detta. Jag visste det var förbud mot reklam. Men jag menade inte göra reklam. Men om någon erbjuder en tjänst till mig, så ses väl det som reklam.
    Det tänkte jag däremot inte! på.
    Nej, det är väldigt lätt att glömma bort, så jag förstår dig. :)
  • BlackWIngedAngel
    28 december skrev 2011-01-12 10:57:59 följande:
    TACK FÖR ALL HJÄLP! DU HAR VARIT FANTASTISK!Glad
    Inga problem alls! :) Har du fler frågor om sömnad och kläder så kan du vända dig direkt till min gästbok. 
Svar på tråden BAL/AFTONKLÄNNING, kan någon hjälpa mig att sy en?