Inlägg från: louise87 |Visa alla inlägg
  • louise87

Visel i New York City Hall UTAN vittne?

Jag och min sambo planerar att gifta oss i New York City Hall i september 2011. Vi kommer att åka själva och behöver ett vittne till vigseln. Någon som har tips på var man får tag på ett vittne på enkelt sätt?

• Svar på tråden Visel i New York City Hall UTAN vittne?
  • louise87
    SarahW skrev 2011-01-09 17:23:48 följande:
    Kika in i tråden som är startad om New York bröllop 2011. Ska ni inte ha någon som fotograferar? I så fall kan fotografen agera vittne!
    Tänkte bara göra allt superenkelt och vill inte ha någon fotograf, utan bara ett vittne. Verkar lite klurigare då! Tack för tipset om tråden i alla fall!
  • louise87
    EWNYC skrev 2011-03-11 22:38:02 följande:
    Hej Louise! Vi har samma fundering, jag och min blivande man. Vi ska gifta oss i City clerks office i sommar och kommer inte heller ha nån fotograf, utan det kommer bara vara vi två.. vet inte hur vi ska lösa det. Har du kommit på nån bra lösning?
    Hej! Mailade till City Clerk Office för några veckor sedan för att höra om de hade några tips och fick efter ytterligare några veckor svar från dem. De skrev samma sak som någon här nedan har skrivit; att man får försöka fråga någon på plats  då de som är anställda där inte får lov att vara just  vittne . Det har vi ju såklart själva också tänkt att man kan göra, men det hade varit skönt att ha det klart innan man åker dit. Verkar dock inte finnas någon "enkel" lösning tyvärr!
  • louise87
    Pinova skrev 2011-03-23 20:58:07 följande:
    Borde det inte gå att ordna så att någon som jobbar i City Hall kan vara vittne?
    De som jobbar där får tydligen inte lov att vara vittne, annars hade det ju varit väldigt smidigt! :)
  • louise87
    SarahW skrev 2011-03-26 18:02:13 följande:
    När vi var där så sa hon i "kassan" att har vi inget vittne, går det bra att fråga nån där på plats! Ni kan alltså gå och fråga i butiken där, eller bara fråga vem som helst ni träffar på!  Rekommenderar dock ändå att lägga pengar på en fotograf, det är det bästa vi någonsin gjort!!
    Det verkar som att det är så vi får göra, alltså fråga någon på plats. Man kanske ska fundera en gång till på det här med fotograf då... Vilken fotograf använde ni och vad kostade det? Tar tacksamt emot tips!
Svar på tråden Visel i New York City Hall UTAN vittne?