JT2010 skrev 2011-01-10 14:34:31 följande:
När vi gifte oss i somras hade vi ca 90-95 gäster inklusive barn och vi fick förutom bidrag till sjävla bröllopet från föräldrar ca 38000kr.
Tycker inte alls det är fel att önska sig pengar. Hellre det än att få en massa prylar som man inte vill ha. Vi skänkte faktiskt bort de få presenter vi fick eftersom det var saker som vi aldrig skulle använda och då är det onödigt att det tar plats i skåp i all evighet. Kanske låter illa men förstår inte varför släkt som inte känner oss så väl ska köpa nån pryl utan att veta vad vi tycker om. De presenter vi fick kändes som att vi fick för att de kom billigare undan än om de hade gett pengar i någon form.
håller med fullständigt!
Inte för att vara elak men vi har inte en enda plats för ens en liten lykta här hemma! Jag hade fått knöka in grejerna i mammas källare tills vi hittat något större.. Fullt av grejer som jag rensar ut titt som tät, och eftersom vi inte har ett jättestort hus än så har vi helt enkelt inte plats för grejer!
Därför kan ju folk ha förståelse för att man inte kan önska sig massa prylar eftersom man lär få ca. 100 st! Och vart ska dom ta vägen?
JAg förstår om man önskar sig grejer om man inte har några och om man precis flyttat till hus, men så är inte fallet.
Och vi blir mycket gladare för en upplevelse i en resa istället för massa konstiga proslinsgrejer :)