Ren gissning: Hur mycket pengar kan man skrapa ihop om man önskar sig pengar? :)
Oj man har väldigt olika preferensramar märker jag.
Jag tycker att allt över 300 är generöst! Jag räknar inte att få mer än så i snitt från våra gäster då även vi kommer önska oss bidrag till bröllopsresa (annars har vi inte råd).
Jag tänker att många reser långt till bröllopet och måste ta in på hotell för vår skull, bara det är ju en stor kostnad för vissa och då räknar jag verkligen inte att de ska ge oss några stora summor.
Från våra föräldrar kanske vi räknar med att få mer dock. Men min pappa simmar inte i pengar precis, fast svärisarna har det gott ställt. (Vi fick 2000 kronor i juklapp av dem och jag höll på att smälla av... tyckte det var väldigt mycket pengar att få bara så där). Hos pappa hade vi kinesisk julafton o köpte ett paket var för 200 och spelade om dem så att alla fick varsitt, det tyckte jag var väldigt skönt, ingen stress över dyra fina klappar. Men det var ett sidospår, sorry. Men som sagt lite mer från pappa o svärisarna och farmor&farfar.
Jag är tacksam för alla bidrag vi får och tycker att det är tanken som räknas, tycker absolut inte att det är en förolämpning att ge mindre än 500. Man bidrar efter möjlighet, vad man kan och vill helt enkelt. Från vänner räknar jag kanske med 200-300 om vi får nåt alls. Det kommer inte vara tvång. Vi kommer att skriva i inbjudan att vi inte önskar oss presenter men gärna tar emot ett bidrag till en bröllopsresa istället. Så får vi se hur folk tolkar det. Alla kanske inte ger nåt, jag vet inte. Viktigast är att de kommer och är med oss på festen och delar detta med oss.