Inlägg från: Moster Stina |Visa alla inlägg
  • Moster Stina

Min tärna vill inte vara med längre - hela planeringen förstörd!!!

Ja du, vilket dilemma...

Men jag vill nog säga så här till dig, att det är nog inte riktigt så att en tärna förstår hur mycket planering det ligger bakom ett bröllop. Jo, för det GÖR man verkligen inte förren man själv är där.
    Och hon ville säkert verkligen vara tärna från början...

Men om hon faktiskt inte har råd, och dessutom börjat tänka igenom den nervösa situationen, så tycker inte jag det är så jättekonstigt om hon väljer att dra sig ur nu.
    Och DU tycker såklart att det är jättesent, men det tycker nog fortfarande inte en utomstående...
    Det är ju inte en vecka kvar eller så...

Men jättetråkigt för dig förstås!
    Vill du promp ha just två tärnor, så får du såklart boka för  två hos frisören, och sen försöka hitta någon annan som vill ställa upp.

Men MÅSTE du inte ha två, så är det väl egentligen ingen fara? Jag förstår att du är besviken, men om du vill ha vänskapen kvar så kanske du behöver se det ur hennes perspektiv.
    Visst, det var taskigt av henne att backa ur, MEN hon ger dig ju i alla fall en chans att hitta någon annan. Det HADE kunnat vara värre. Du har fortfarande många månader på dig.
    Jag hoppas verkligen att du kan dra ett streck över det här, så att din fest och vigsel inte blir fylld av  känslan av besvikelse.
    Hoppas det löser sig!
    Lycka till

Svar på tråden Min tärna vill inte vara med längre - hela planeringen förstörd!!!