Min tärna vill inte vara med längre - hela planeringen förstörd!!!
JT2010 skrev 2011-01-10 14:22:40 följande:
Varför vill du inte att hon ska fixa iordning sig hemma? Du kan ju boka för dig och två tärnor och om din kompis inte vill vara tärna är det ju bara att avboka. Vad är det för planering som går åt skogen bara för att en tärna hoppar av? Jag förstår inte hur sex månaders planering går åt skogen som du skrev om en tärna hoppar av. Jag hade två tärnor på mitt bröllop och kan inte se att något skulle varit problematiskt om en hade hoppat av. Frisör/smink och tärnbukett går alltid att avboka.
Visst är det tråkigt att hon inte vågar, men knappast tråkigare än att hon har förlorat sitt arbete. Att du skäller över henne i en sådan situation känns inte schysst. Var hennes vän om hon har det svårt! Du kanske tycker att hon kunde tänkt på det tidigare, men faktum är att arbetslöshet förändrar mycket i en människas livssituation. Självförtroendet kan också få sig en törn, inte bara inkomsten.
Precis som ovanstående så undrar jag varför hon inte får göra sig i ordning hemma.? Att hennes upplägg inte duger kanske gör att hon upplever att du har väldigt höga krav på henne som hon inte orkar leva upp till just nu. Även om du har erbjudit dig att betala så kan det kännas jobbigt, dels för att hon kanske tycker bättre om att fixa i ordning sig själv och dels för att hon inte känner sig bekväm med att du betalar för henne. Jag hade hellre gjort mig i ordning själv än låtit en kompis betala för mina utgifter. Jag hade dessutom varit mer bekväm med att göra i ordning mig själv än att gå till en person som inte jag hade valt för att styla mig.
Ibland glömmer vi blivande brudar att inte alla andras liv kretsar kring våra bröllop.
Du ska väl fortfarande gifta dig, eller hur?! Och vill du kan du fråga en annan vän om att vara tärna. Vill du inte det så går det bra det med. På vilket sätt omintetgör det här ett halvårs planering?