Inlägg från: Nali |Visa alla inlägg
  • Nali

Min tärna vill inte vara med längre - hela planeringen förstörd!!!

Houdini skrev 2011-01-11 06:52:42 följande:

Jag håller med majoriteten här, lugna ner dig och sluta vara så självisk.

Mitt bröllop har varit det var mitt andra bröllop så jag har lite erfarenhet av att gifta mig ;)

Ja det är stort att gifta sig, men jag tycker att många gånger när jag läser om mångas planering som glöms det viktigaste bort, eller så gifter dom sig inte av samma anledning som jag gifte mig.

Jag gifte mig med min man för jag älskar honom av hela mitt hjärta och vi ville gifta oss med varandra det var det viktiga inget annat. Vi planerade vigselakten noga redan innan vi träffade prästen. Resten planerades och genomffördes med lite mer slarv  ;)

Men vi hade kunnat gift oss i mjukisbrallor/jobbekläder och ändå hade det varit magiskt.

Det fokuseras alldeles för mycket på oviktiga detaljer och ställs krav på att alla ska vara lika uppslukade av bröllopet som brudparet.

Detta är en dag i livet och den är inte värd att förstöra relationer till andra människor för.  För då kommer ni bli ensamma efter bröllopet.

Och ha målet att allt ska vara så perfekt gör det upplagt för besvikelser som riskerar att förstöra dagen.

Slappna av och gör er inte osams med resten av världen dagen kommer bli underbar i alla fall även om någon är felklädd, eller inte kunde komma, inte kunde leva upp till vad du hoppas av personen skulle göra osv.

Tycker detta var ett bra inlägg, det är ju händelsen och framtiden mellan de två som gifter sig som är det viktiga, fokusera på det och njut!

Var också mitt andra bröllop och man tänkte helt klart lite annorlunda då. Det är en stor dag, men det är något som är lätt förgånget, lätt att glömma bort vad det egentligen handlar om just denna dag och inte är det varken tärnor eller blommor när det väl kommer till kritan, det är viljan att leva tillsammans så länge man bara orkar och kan och att stötta varandra tillsammans som är det mest viktiga.

Att ha en stor fest eller fira att man gör detta åtagande med sina nära och kära är förstås verkligen roligt, att få dela med sig, men som sagt, har ungefär samma inställning som citerat inlägg ovan.
  • Nali
    Cammee skrev 2011-01-11 11:54:49 följande:
    Så här är det, hade hon sagt något om sitt jobb hade jag förstått. Varför hon inte sa något innan förstår jag inte. Vi berättar alltid saker för varandra. men visst, hon skämdes kanske.
    Sen vill jag inte att hon gör det hemma för hon skulle isåfall fråga en annan kompis om hon ville fixa henne och och sminkar alltid extremt och jag vill faktiskt att båda mina tärnor ska ha ganska liknande frisyrer. Jag tycker om när det är matchande och vill inte att en har hela håret uppsatt och en har lockigt hår och halva uppsatt. typ. Därför vill jag att hon är med och gör det. Och eftersom det är jag som har stora krav på detta har jag inget emot att betala för det. Sen klänningen har jag sagt att de behöver inte vara likadana, bara det är inom samma färg. Och att jag gärna betalade hår och smink sa jag redan innan detta bråket och innan arbetslösheten o.s.v. Sen resten med att hela bröllopet och allt annat är förstört det är min dramatiska sida som visade sig en stund. Den visar sig ganska ofta när jag skriver så bry er in om allt det överdrivna ...
    Förstår att det inte är så lätt med allt, men överväg en tärna då, jag hade sex barn att klä inför bröllop och som skulle synkas, min stora tjej är väldigt petig med hur allt ska vara Inte så lätt när man själv har en idé om hur allt ska vara och matcha osv. Finns kanske vissa saker man blev besviken på, vänner som ville hjälpa en men som inte kunde det eller som kanske inte skulle komma ens osv. eller familj som också velade om att komma till bröllopet, där bestämde jag mig för att det är min och min mans dag, punkt slut.

Förstår också att det känns som världens största dag, men tro mig, det är dagarna som kommer efter som är de stora sen Vill man vara chef på sin dag så bör man ha folk med sig som rättar sig efter det om du lite skämtsamt förstår hur jag menar. Inget roligt med någon som ser hejkon bacon ut på bilderna sen och photoshoppa alla bilder kanske varken är kul, blir bra eller känns moraliskt riktigt sen.

Hoppas allt löser sig för dig, imponerad över att du erkänner din dramatiska sida, vilket kan vara svårt ibland, sån är jag med Ibland känns det som om man lever i en fransk film

Stort lycka till!
Svar på tråden Min tärna vill inte vara med längre - hela planeringen förstörd!!!