Min tärna vill inte vara med längre - hela planeringen förstörd!!!
Jag håller med majoriteten här, lugna ner dig och sluta vara så självisk.
Mitt bröllop har varit det var mitt andra bröllop så jag har lite erfarenhet av att gifta mig ;)
Ja det är stort att gifta sig, men jag tycker att många gånger när jag läser om mångas planering som glöms det viktigaste bort, eller så gifter dom sig inte av samma anledning som jag gifte mig.
Jag gifte mig med min man för jag älskar honom av hela mitt hjärta och vi ville gifta oss med varandra det var det viktiga inget annat. Vi planerade vigselakten noga redan innan vi träffade prästen. Resten planerades och genomffördes med lite mer slarv ;)
Men vi hade kunnat gift oss i mjukisbrallor/jobbekläder och ändå hade det varit magiskt.
Det fokuseras alldeles för mycket på oviktiga detaljer och ställs krav på att alla ska vara lika uppslukade av bröllopet som brudparet.
Detta är en dag i livet och den är inte värd att förstöra relationer till andra människor för. För då kommer ni bli ensamma efter bröllopet.
Och ha målet att allt ska vara så perfekt gör det upplagt för besvikelser som riskerar att förstöra dagen.
Slappna av och gör er inte osams med resten av världen dagen kommer bli underbar i alla fall även om någon är felklädd, eller inte kunde komma, inte kunde leva upp till vad du hoppas av personen skulle göra osv.
Var också mitt andra bröllop och man tänkte helt klart lite annorlunda då. Det är en stor dag, men det är något som är lätt förgånget, lätt att glömma bort vad det egentligen handlar om just denna dag och inte är det varken tärnor eller blommor när det väl kommer till kritan, det är viljan att leva tillsammans så länge man bara orkar och kan och att stötta varandra tillsammans som är det mest viktiga.
Att ha en stor fest eller fira att man gör detta åtagande med sina nära och kära är förstås verkligen roligt, att få dela med sig, men som sagt, har ungefär samma inställning som citerat inlägg ovan.