Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Min tärna vill inte vara med längre - hela planeringen förstörd!!!

Jag la 4000:- på min tärnklänning, men det valde jag själv. Min tärna väljer också själv och har hittat en jättesnygg klänning på rea för 800:-.

Förstår inte vad det är som är så jobbigt med att vara tärna (jag gjorde iofs massor, men av eget initiativ). Det enda min tärna måste göra är att stå framme i kyrkan och hålla min bukett.

• Sebastiána
    Cammee skrev 2011-01-11 12:38:22 följande:
    Jag bestämmer verkligen inte över mina tärnor. Min syster ville absolut inte ha rosa och då sa jag att dom skulle slippa det. Jag har alltid älskat rosa och i min tanke så har nog mina tärnor alltid haft rosa. Dom ville inte ha långa klänningar och då sa jag okej till det med. Så nu blir det knälånga som dom vill. Kan förstå att det känns bättre då dom är unga. Egentligen har jag inte bestämt färg på tärnklänningarna heller så jag hade tänkt åka ut med dom någon dag och så skulle dom själv få kolla runt och ge förslag. Men denna tjejen sa att hon hade hittat en jätte fin blommig klänning och jag tycker att vem som än betalar måste man ändå få säga nej om det inte alls är okej enligt en själv.
    Sen med smink och hår. förstår inte vilken tjej som inte vill få det fixat (ni som inte vill har väl era anledningar) men det är ju det roligaste som finns. När man blir proffssminkad blir man ju vackrare än någonsin fast man egentligen inte ser tungt sminkad ut. Och jag vill inte att hon ska bli sminkad av en annan vän som hon tänkt för hon kommer sminka henne alldeles för mycket. All uppmärksamhet ska faktiskt inte gå till den ena tärnans smink som är för mycket. Sen kan man ju tycka vad man vill om det ...
    Vill bara tillägga att jag har blivit proffssminkad två gånger. Det blev världens onaturliga pancake båda gångerna och jag kommer därför troligtvis att sminka mig själv på bröllopsdagen.
  • Sebastiána
    Cammee skrev 2011-01-11 13:31:24 följande:
    Nej jag kan inte älta det i dagar , och ja jag vill inte bara ha en tärna.
    Vissa vill ha enkelt bröllop och vissa vill det inte! som jag då. Har alltid velat ha ett stort bröllop och efterom jag har stor släkt har jag inte så mycket annat val heller så det passar ju bra. Min klänning är ganska stor och jag tycker att det är finare med fler tärnor när det andra är lite mer maffigt.
    Från början ville jag ha tre tärnor men min andra vän ville hellre sitta med sin sambo och njuta av bröllopet. men detta sa hon till mig direkt när jag frågade.
    Sen har jag ju fler vänner, men ingen som jag känner att wow, hon kan jag ha som tärna. och de som jag skulle kunna tänka mig är gravida och ska föda mellan maj och juli. Så det går inte heller så bra.

Sen kan du gärna tycka att jag verkar bestämma allt men så är inte fallet. För är man perfektionist och vill ha allt rätt efter minsta detalj så måste man faktiskt blanda sig, vare dig man egentligen vill eller inte.
    Hur många marskalkar har ni? Blir det ojämna par kan t.ex två marskalkar gå bredvid varandra och så tärnan framför.
Svar på tråden Min tärna vill inte vara med längre - hela planeringen förstörd!!!