Inlägg från: gbgmaj2012 |Visa alla inlägg
  • gbgmaj2012

Min tärna vill inte vara med längre - hela planeringen förstörd!!!

Jag förstår känslan av att en tärna hoppar av och att man blir besviken. Att vara tärna är ett hedersuppdrag och jag anser att man bör tänka sig för innan man tackar ja! Sedan kan det såklart hända saker...

Min nära vän sa att hon ville vara tärna och var helt säker på det. Sedan säger hon inget på  2 och en halv månad. Sedan skickar hon bara ett mail att hon inte känner att hon har tid att vara brudtärna för att hon tar examen då, detta visste hon om från början.

Jag tycker det var jättedåligt och förklarade för henne att jag blir sårad över att hon inte ringde mig, utan bara tog tillbaka via mail. Hon tyckte att jag anklagade henne och att hon var ute i god tid. Ja det är ingen panik, gifter mig först 2012. Men att inte ha tid att vara brudtärna är konstigt tycker jag, jag hade ju såklart funnits där för henne. Nu är vi ovänner, för hon har inte ringt mig utan bara mailat. Fast jag skriver att jag är ledsen och besviken. Två veckor sedan vi hördes nu. =(

• gbgmaj2012

Aniara 4: Jag vet inte, tycker hon kunde ringt mig iaf. Istället för att bara ta tillbaka via mail. Nu har hon inte vissat nåt engagemang i våran vänskap, jag är mest ledsen över hennes sätt. Hade vi träffats och hon förklarde ordentligt, hade det inte känts på samma sätt. Vissa saker bör man inte ta enbart via mail, hon har inte ringt mig en enda gång sedan dess...Ska jag ringa, när det hon som gör fel? 

Hade jag lovat vara brudtärna och sen ändrat mig hade jag inte bara nochalant sänt iväg ett mail! Men alla är vi olika... 

Svar på tråden Min tärna vill inte vara med längre - hela planeringen förstörd!!!