• jennifer

Var det prisvärt?

Vi valde en fotograf som vi hade hört talas om, att kan kunna göra lite häftigare redigeringar.
    Men han håller till i Sandviken och vi gifte oss i Strängnäs, 40mil ToR (tydligen åker han över hela Sverige)

Men vi fick 93 högupplösta bilder på DVD-skiva för 7000kr, då var han här i 4 timmar och resan var med räknad. Var det ett OK pris?

Här är en länk med ett urval av bilder:
    http://www.brobergfoto.se/1375/

Vi fick bilderna 1 vecka efter att vi hade gift oss i brevlådan, fast bilderna var klara 4 dagar efter.

En annan fråga, vart är bästa stället att framkalla ifrån?

• Svar på tråden Var det prisvärt?
  • jennifer

Ja, en rolig sak som jag aldrig har hört talas om eller sett.
    Han hade ett stativ så han kunna fota på 9meters höjd :)
    Blev jätte fint när släkt och vänner gratulerade oss och kameran var högt uppe i luften.

Är de någon nu inne grej eller?

• Carrosell

När det gäller bästa stället att framkalla har jag fujidirekt som en favorit. Bra bilder + förstorningar. Prisvärt och snabb leverans. =)

Tyvärr kan jag inte säga något om priset på bilder då jag inte har någon koll på det.....

• Fårävvör

Jag brukar beställa förstoringar från Crimson, kanske inte det billigaste stället, men jag har alltid varit nöjd med bilderna!

• T san

Håller med om att Fujidirekt är bra för att göra kopior på bilderna.
    De har ofta väldigt bra erbjudanden på förstoringar och så.

• T san

Måste bara tillägga att bilderna var jättefina!
    7000 kr låter som ett bra pris tycker jag ändå och bilderna är något som är värt att lägga pengar på enligt mig och många andra, det är ju ett minne som ni har kvar resten av era liv.

• 20100109

Fujidirekt? ööö NEJ!!!!Foten i munnen
    Fujidirekt har autokorrigering och man kan inte välja bort de.
    De betyder att om man kollar på en bild i en kurva som mäter ljuset och om det är en ljus bild så mörkar den på automatiskt.

T.ex. en bild med mycket snö är en väldigt ljus bild på (histogramet) kurvan som mäter ljus. Då kommer de mörka på den.

Håller med om att framkalla hos Crimson

• M Berg

Jättefina bilder!!! jag tyckte det var dyrt men det är ju upp till var och en. Jag håller dockj med om att bilderna är ett minne och att man inte ska snåla!

• Liina86

Jag tycker att det var ett riktigt bra pris. Blev ju jättefina bilder också. Jag kommer från Strängnäs och jobbade i domkyrkan under gymnasiet så jag känner ju väl igen miljöerna. Har ett par kompisar som gifte sig där i somras och de fotograferades också på bryggan och vid väderkvarnen, var roligt att se att det var lika vackert på både vintern och sommarn =)

• Dejli

Jag beställer från Crimson. Har alltid varit nöjd med dem, även om de inte är absolut billigast.

• nattmaran

Tycker det var ett jättebra pris med tanke på att han även åkte så långt.

Svar på tråden Var det prisvärt?