Present till tärnor och toastmaster.
Tips på present till toastmaster och tärnor mottages tacksamt. Har så mycket att tänka på nu så att jag inte riktigt hinner med. 3 veckor kvar! Börjar blir nervös och blockerad i tankarna.
Tips på present till toastmaster och tärnor mottages tacksamt. Har så mycket att tänka på nu så att jag inte riktigt hinner med. 3 veckor kvar! Börjar blir nervös och blockerad i tankarna.
Vi har funderat på att ge toastmaster och toastmadame (som i vårt fall är ett par) ett presentkort på en trevlig men lite finare restaurang här i stan så att de kan få en härlig middag med dryck helt i lugn och ro efter bröllopet eftersom deras middag blir väldigt upphackad och med fokus på ruljans mer än njutning för deras del.
Tärnor ska vi inte ha men jag har ändå ett förslag. Spontant skulle jag ge något med fotografier från dagen, kanske en mindre fotobok eller så.
Vi kommer försöka ge personliga presenter. Min brudtärna har redan fått en silverring somd det står "ALDRIG ENSAM" på (jag har en likadan), toastmastern ska ev få ett lyxigt bokmärke i steampunk-stil. Sen vet vi inte mer än. :)
Vi bara tackade våra tänor/marskalkar/toastmasters under bröllopet och sedan köpte vi personliga presenter åt dem på vår bröllopsresa till Thailand. När vi kommit hem från resan bjöd vi hem dem till oss och gav dem presenterna
Ja, och presenterna var t.ex. thaisiden (till en tärna som gillar att sy), ett halsband designat av en thaländsk konstnär (till designintresserad tärna) och en liten servis (till en matintresserad marskalk) etc.
Vad får det ligga runt kostnadsmässigt?
Ett annat alternativ är ju att helt enkelt bjuda hem dem till er på middag efter bröllopet (om det går att ordna). Det är roligt att prata igenom allt, titta på bilder o.s.v.