• Sandra 2005

Bröllopstårta

Hej!
    Har kollat runt lite på nätet var vi kan beställa vår bröllopstårta och hittade då Ultimate cake i Malmö. Vet någon på ett ungefär vad de tar för bröllopstårtor? Förstår att det beror på storlek och dekoration, vi blir ca 80 pers.
    Ni får gärna tipsa om ni vet nåt annat billigt ställe!
    Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Bröllopstårta
  • Fossing77

dom flesta vi har kollat tar ca 50 kr/bit för bröllopstårtor.

• Fossing77
    chanette skrev 2011-01-12 13:08:47 följande:

så mycket tar inte jag då jag gör en bröllops tårta..

50 kr biten e ju as dyrt.. skandal.. ett bröllop e nock dyrt ändå

ja hu! ;) då har vi iofs kollat i gbg... sedan visade det sig att i borås tar dom ca 30-35 kr/bit...
  • Sandra 2005

Tack för era svar!
    Va duktig du e på att göra tårtor chanette, hade varit kul om man hade kunnat det självGlad. Vi har planerat att gifta oss sommaren 2012 så det e inte aktuellt att beställa tårtan just nu. Ville bara kolla lite priser nu så man på ett ungefär vad budgeten blir.

• Emblas Mamma
    chanette skrev 2011-01-12 13:08:47 följande:

så mycket tar inte jag då jag gör en bröllops tårta..

50 kr biten e ju as dyrt.. skandal.. ett bröllop e nock dyrt ändå

var bakar du någonstans ? :)
  • S2011
    chanette skrev 2011-01-12 13:05:20 följande:
    jag bakar tårtor till billigare päng.
    kolla in min hemsida så får du se
    www.tartpalatset.blogg.se

ska göra min egen bröllops tårta.

mvh chanette
    bröllopstårta
    inte för att vara trist, men reklam för sig själv och sina tjänster är inte tillåtet i forumet (se forumsreglerna samt tråden om reklam i forumet).
  • SnartFruSir
    Fossing77 skrev 2011-01-12 13:11:25 följande:
    ja hu! ;) då har vi iofs kollat i gbg... sedan visade det sig att i borås tar dom ca 30-35 kr/bit...
    Det är de priserna jag fått fram i Göteborg med. Pour Bon skulle ha närmare 60 kr och tror Steinbrenner Nyberg tar 57 kr/bit. Och då måste man välja tårta ur deras sortiment...

Så vi hittade en mysigt (nästan nyöppnat) bageri i Kungsbacka som vi satsar på. Där får vi för visso betala 47 kr/bit men då ingår allt:)

Just det till alla andra: Glöm inte att kolla om tårtställning (om ni ska ha det) ingår i tårtpriset eller om ni får köpa/hyra det också. 
  • Cåjak

Bästa Chanette, jag tycker att du inte alls förstår att respektera varken ditt eget eller andras arbete, genom att inte ta betalt för det!
    Det är enormt med arbete med en bröllopstårta om den är välgjord, men såklart finns det "billigare" varianter som inte är värda sitt pris och sen beror det ju också på om du har en egen firma och betalar skatt och moms och har kostnader heller om du inget tar för arbetet, utan enbart för ingredienserna och gör det för ditt egna höga nöjes skull..
    50 sek per bit är inget överpris på en bröllopstårta eller annan specialtårta!

Svar på tråden Bröllopstårta