Inlägg från: Emblas Mamma |Visa alla inlägg
  • Emblas Mamma

Betalar man tärnklänningarna?

Jag känner mig lite tvingad att betala faktiskt. så jag gör det.
    det känns bara som om alla gör det fakiskt :/
    Det är jättedyrt verkligen, men har man inga rika vänner så har man ju inte. man kan ju inte tvinga dom att betala en klänning på flera tusen.
    Däremot kanske du kan hitta billiga och snygga kläningar på nelly eller vila eller hm eller liknande.

Men fråga dina tärnor vad dom tror, dom kanske vill betala?

• Emblas Mamma

kan tillägga att jag sagt till min tärna att hon får fixa håret och sminket själv.
    Likaså smycken. För där har jag inga krav! En enkel snygg frisyr helt enkelt :)

• Emblas Mamma

OJ! men tror ni inte det är olika var man bor eller så?
    Jag har ingen aning men jag skulle nog aldrig låta mina tärnor betala jättedyra klänningar, kör i vind om dom inte är så dyra - men riktiga tärnklänningar kostar ju skjortan!
    Själv skulle jag inte vilja betala flera tusen för att vara tärna - skulle nog försöka förmedla billigare alternativ i första hand :)

• Emblas Mamma

Men som många säger : Har ma nKRAV på hur klänningarna ska se ut så bord eman inte räkna med att tärnan måste betala:)
    Dräemot om mina tärnor skulle få helt fria händer - ja då skulle dom nog kunna betala själva:)

• Emblas Mamma

Jag är glad för jag betalar BÅDA mina tärnors klänningar ganska mycket billigare än vad jag trodde från början :)
    Jag har sagt till mina tärnor att jag vill ha ljusgröt - den ena är inte så jätteförtjust men ka ngå med på det.
    Alltså har jag ställt ett krav. Då betalar jag.
    Min vänner har det inte så ekonomiskt bra, det vet jag utan att föra en öppen dialog med dom, alltså är det inte på fråga om annat än att jag betalar.
    Däremot har jag sagt till dom att jag inte har något som helst krav på hur dom ser ut i håret, skor eller smink eller annat så det få dom stå för själva - dom kan sminka sig själva, ingen fara! Samma med håret.

Det är bara klännignen jag har krav på alltså står jag för dom! Det kommer kosta mig ungefär 2000 kr för två klänningar uppsydda med sidentyg och alt.
    Sen har jag även sagt att dom faktisk får vara med och bestämma hur klänningen ska se ut när den sys upp. Dom ska gärna vara likadana men dom får ändå bestämma det mesta och komma överrens..

Svar på tråden Betalar man tärnklänningarna?