Inlägg från: Augustilyckan |Visa alla inlägg
  • Augustilyckan

Betalar man tärnklänningarna?

Hej!

Jag står inför ett litet dilemma, undrar om man betalar tärnklänningarna åt tärnorna?

Vi kommer att ha turkosttema och därför skulle det vara fint om mina tärnor hade turkosa klänningar, eftersom det är en speciellfärg kanske det inte är helt enkelt att hitta klänningar, har inte kollat så mkt ännu? Jag kommer att ha 2 tärnor.

Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Betalar man tärnklänningarna?
  • Augustilyckan

Supertack för allas tips!

Efter att ha läst era inlägg och även tänkt till lite, så känns det självklart att betala tärnornas klänningar eftersom jag har färgkrav och gärna vill att de ska se likadana ut! Som sagt ett bröllop är inte direkt gratis för gästerna heller, det har ni helt rätt i.

Däremot har jag inget krav på hår eller smink, så där får de göra hur de vill! Jag har bokat frisör och hon har sagt att hon kan göra enklare uppsättningar till mina tärnor om de vill, för ett par hundra lappar, så det kan jag absolut betala oxå!

Jag har absolut inget problem med att prata med mina tärnor, de är mina bästa vänner och vi kan prata om allt, så det ska nog lösa sig på ett bra sätt!

• Augustilyckan

Tack, Jag & han, för tipset om tärnklänningen på Amazon.com, klänningen var superfin i turkos ! Har du beställt? Hur fungerade storlekarna isåfall? Stämde storlekarna bra? Snigel Bee - vart köpte du din tärnas turkosa klänning?

• Augustilyckan
    Jag han skrev 2011-01-14 21:24:35 följande:
    Vad kul att du gillade dom! Jag har själv inte beställt, men äger själv en sedan jag fick en då jag var tärna. Den jag beställde var lite liten (var  lite optimistisk), men gick till en skräddare som bytte ut dragkedja mot en snörning för 250 kr. Han tog en bit från sjalen, men det blev super!
    Detta för att klänningen beställdes så sent, så jag han inte byta.
    Men klänningen är verkligen jättefin, och priset super! :)
    Klänningen och modellen såg jättefin ut! Ingick sjalarna när du beställde klänningen eller köpten man till dem?
Svar på tråden Betalar man tärnklänningarna?