Inlägg från: ShoegirlNYC |Visa alla inlägg
  • ShoegirlNYC

Brudmakeup?

Precis ALLT som har med bröllop att göra kostar mycket mycket mer.
    Jag kommer också att gå till Make Up store för att bli sminkad, men jag tänker boka in en vanlig sminklektion för 500kr eller vad det kostar. Vi har också en mycket tight budget. Där får man ju välja vilken typ av sminkning man vill göra. Sen tänker jag öva öva och öva tills den stora dagen (gifter mig inte i sverige). Jag tänker ju göra min egen sminkning på vår stora dag, det kanske inte är ett alternativ för dig. Du kan säkert boka in en sådan här lektion samma dag som bröllopet och säga att du vill prova ut smink till din bröllopsdag. Kanske blev lite svamligt nu men hoppas du förstår vad jag menar Flört 

Annars kanske du har en kompis som är diktig på smink och kan följa med dig till Make Up store och titta vad de gör för att sen på den stora dagen hjälpa dig med sminket! 

• ShoegirlNYC

Ja jag har alldeles för stort kontrollbehov för att låta någon annan sminka mig för första gången på dagen D. Vill inte heller bli "påtvingad" någon färg eller sånt jag inte gillar. Man vill ju fortfarande se ut som sig själv, om än lite bättre =) när man gifter sig! Förhoppningsvis är make up artisten så pass proffsig att de känner in personen de ska sminka och utgår från det. Det gäller nog att vara tydlig med vad man vill och vem man är, så det inte blir helt fel. 
    Jag har tänkt prova ut smink nu under våren ex. en bra primer osv. Jag har en del produkter från make up store så de vet jag är bra Glad 
    Men jag tror på iden om att öva, öva och öva! Det fixar du nog Jeanette G!!! Men 600 spänn för en sminkning och konsultation lät ju också toppen!  

Svar på tråden Brudmakeup?