Inlägg från: 123ost |Visa alla inlägg
  • 123ost

bröllop år 2013, någon?

Hej! 

Jag tänkte också hoppa in här efter att vi kommit fram till att vi inte har råd med det bröllop vi vill ha 2012, så nu får det bli 2013.

Jag ser att det verkar vara rätt dött i tråden, slutat planera eller? Flört 

Någon som bokat kyrka/plats?

• 123ost
    Hotlena skrev 2011-05-25 13:19:10 följande:
    Jag ska inte säga att vi planerar så mycket egentligen, jag sitter mest här och får idéer =) Men det är inte så dumt det heller. Vi har inte bokat lokal men har en i tanken, den går på ca 1800/dag tror jag och det blir väl att hyra två dar i så fall så man hinner med allt.
    Jag har ett litet block där jag skriver ner intressanta saker som dyker upp men det är ännu så länge kvar så det är svårt att säga. Plus att nu är det mest hus som är på tapeterna :P Har kollat ett idag som vi kanske slår till på!
    Hur långt har du/ni kommit i planeringen? 
    För oss är det likadant, kikar mest runt och får idéer. Känns som att det är för tidigt att börja inhandla saker osv, lite trist. Jag vill fixa allt nu Flört
  • 123ost
    Gabriella1985 skrev 2011-08-08 16:34:43 följande:
    Jag och min fästman har nog tänkt en budget runt 75 000:- Jag känner mig lite halvgalen eftersom det enda jag tänker på just nu är bröllop. Det är ändå 2 år kvar =) Skönt att det finns fler som är lika planeringstokiga...

Hej! Har ni räknat på vad allt ska kosta och sånt eller har ni bara satt ett maxpris? För oss känns det så svårt, självklart vill vi ha så låg kostnad som möjligt utan att dra in på allt. Gud så svårt detta är! Det som är bra med att planera så tidigt är väl att man kan lägga ut kostnaderna lite "pö om pö". Har alla redan sparat ihop pengar eller hur gör ni? Vi har precis börjat spara pengar så kontot är väl nästan tomt.. För oss kommer maten och alkoholen kosta mest och det är väl de som är det svåraste att räkna ut vad de kommer gå på också, typiskt!
  • 123ost
    Rose skrev 2011-08-16 12:05:52 följande:
    Det vi funderar på nu är färgtema. Supersvårt att bestämma oss.Jag är inne lite på brunt/rosa/vitt. Det tycker jag är snyggt. Eller ha det i guld/vitt. Sambon tycker vi ska ha silver/vitt. Har ni andra 2013-brudar valt färgtema ännu?

Jag har alltid tänkt mig limegrönt och rosa som färgtema men nu när jag börjat kika runt här på BT så är jag inte lika sugen på det längre, vill nog ha lite mildare färger och inte så starka. Jag har funderat på vitt,silver och ljusrosa (kan tänka mig olika nyanser av rosa också) men sambon är inte lika förtjust i rosa som jag är Skrattande Men egentligen tror jag inte att han bryr sig särskilt mycket :)

Vi har inte bestämt något datum än, utan det vi bestämt är att det blir juni/juli 2013 :)
  • 123ost

Det här med gäster för oss är verkligen jobbigt! Vi vill ha ett ganska stort bröllop med vänner och släkt, har räknat ihop hur många vi skulle bli totalt; 126 vuxna och 21 barn (vuxna= 15+). Det blir så himla många! Vi vet inte hur vi ska rensa, sambons släkt är ganska stor och vi har bra kontakt med endel av hans kusiner. Men vi har däremot ingen kontakt med mina kusiner eller mostrar/morbröder men samtidigt vill jag ha dom där, eller i alla fall några av dom. Skulle kännas elakt att bara bjuda några av kusinerna när man ändå har lika lite kontakt med alla. Många av er verkar ha de närmsta, hur har ni valt ut?

• 123ost

Jemi2: Bra idé med färgtemat! Vi har som sagt valt vitt,silver och rosa. Karln gillade inte riktigt idén med rosa men vi kompromissade lite och kom fram till att det bara blir några små rosa detaljer och inte en rosa löpare :)

Vi kommer också ha barn hela dagen. Eftersom några av sambons kusiner är 7-16 år så har vi valt att alla barn är välkomna, vi har ganska bra kontakt med dom. Vi har vänner som har yngre barn och jag hoppas faktiskt att dom lämnar barnen hemma så att dom själva kan slappna av och ha roligt, händer inte så ofta när man är småbarnsföräldrar kanske. Men det är inget jag kommer säga åt någon utan självklart gör dom som dom vill!

Tanken är i alla fall att vi ska ha ett rum för barnen där det finns tv/film, pysselsaker osv och en vuxen som kommer vara med dom hela tiden. För det kan bli rätt trist för barnen att sitta med på festen en hel kväll tror jag.

Svar på tråden bröllop år 2013, någon?