Inlägg från: Asmar |Visa alla inlägg
  • Asmar

bröllop år 2013, någon?

MeahJ skrev 2011-03-22 17:31:28 följande:
    Jag startade en likadan tråd för ett tag sen, men det var ingen som svarade i den.
    Så jag hoppar med i denna Solig

Vi kommer att gifta oss sommaren 2013!
    Vi har inte kommit igång med planeringen riktigt än, men klänningen är redan klar.
    Jag såg den för många år sedan och kände att DEN klänningen vill jag stå brud i den dagen jag gifter mig.
    Så jag köpte den, den har hängt i min garderob i 6år nu och jag känner fortfarande att det är klänningen med stort D  Skrattande
    wow, då har du väntat länge på den dagen och va bra att du har en klänning du fortfarande känner starkt för! All lycka. gå gärna in på min sida så får du inspiration till dukning om det är intressant :)
  • Asmar
    MeahJ skrev 2011-05-27 12:48:10 följande:
    Just nu står det ganska still i vår planering.
    Min blivande vill helst att vi far iväg och gifter oss i hemlighet då han tycker att det är så dyrt med bröllop.
    Jag känner inte heller för något stort bröllop men jag känner att jag vill ha närmsta släkten och vännerna med på vår stora dag.
    Skulle jag få som jag vill så blir det (om alla tackar ja) 52 st.Vilket är ganska stort iof (barn är EJ bjudna till bröllopsfesten, det är vi helt överrens om!).
    Men man behöver inte slänga ut 100.000kr. Man kan få ett fint bröllop för mindre peng utan att man snålar.

Hur kommer ni att göra och vad har ni för budget för bröllopet?
    Jag hade 135 gäster, gränsen var 150 och då tyckte alla att det var så litet så tur att han inte ska gifta sig med en utlänska tänker jag ;)

Min syster hade över 400 gäster! jag ville ha det mer personligt :)
    Det finns många sätt att hålla ner kostnaderna och ändå ha ett underbart bröllop men det är väl bra att ha en gräns man är beredd att betala...
Svar på tråden bröllop år 2013, någon?