Inlägg från: mojikanan |Visa alla inlägg
  • mojikanan

25 Juni 2011

Hej!! 

Är det nån mer som ska gifta sig på Midsommar dagen i sommar?!  

• Svar på tråden 25 Juni 2011
  • mojikanan
    midsommar2011 skrev 2011-01-15 16:19:19 följande:
    Hej!

Vi gifter oss oxå på midsommardagen. Känns som en bra dag.
    Ja det tror ja med!!  Vi får hålla tummarna att vi får bra väder!! :) 

• mojikanan
    Slovenka skrev 2011-01-25 23:53:43 följande:
    Här är en till som ska gifta sig den 25/6-11 =)
    Vad roligt!! : )  Har ni mkt kvar på att göra listan?
  • mojikanan
    Slovenka skrev 2011-02-02 14:08:47 följande:
    Njaa, inte mycket men inte lite heller! har de största punkterna klara!! nu är det mest småsaker som ska fixas =) själv då?
    Det är samma här.. nu är det "bara" det där lilla kvar!! :) 
  • mojikanan
    Slovenka skrev 2011-02-04 15:43:15 följande:
    Tänke dela med er av vad som är avcheckat på min lista! och vad som står på tur härnäst!

Kyrkan är bokad
    Festlokalen är bokad
    Inbjudningskorten är skickade
    klänningen är köpt
    skorna är köpta
    smycken är köpta
    catering är fixat, dock är inte menyn klar än

blommor till buketter och dekorering är bokat
    bandet till festen är bokat
    transport är klart
    vigselringen är köpt
    tärnorna och blomsterflickornas klänningar är beställda
    frisör är bokad
    make-up artist är bokad

Nästa steg är tårtan som ska beställas!

tror jag fick med det mesta! har säkert missat nåt haha!
    Jag tycker att du har rätt bra koll!! :) 
    Kommer ni att ha ett stort bröllop?
  • mojikanan

Vi har bjudit 76 st men det är nog inte alla som kommer att komma! :)
    Vi har färg tema Vinrött, silver och svart , har även ett tema bröllop Rockabilly rock" bröllop! :)  

• mojikanan

Vi hoppas på sol nu då! :)

• mojikanan

Vi kommer att åka Amerikanare.. Det passar in på vårt tema.. :) 

• mojikanan

Hur går det för er brudar?? Mindre en 4 månader kvar nu!! 
    Det börjar smått komma fjärillar i magen.. :)  

• mojikanan
    FriPhi skrev 2011-03-03 18:30:59 följande:
    Hej! Vi gifter oss också på midsommardagen och jag har precis insett att det nog är försent att få de där snygga vältränade armarna till dess ;) Tiden går snabbt nu!
    ja det är inte klokt!! varje dag känns som att de e något man grejer med tills den stora dagen!! 
    Hur ska ni ha ert bröllop??  
  • mojikanan

Låter trevligt med en senare vigsel!!  Vi ska också ha en borglig vigsel..
    Vi har hyrt in ett gäng som ska underhålla oss med låtar från 50 - 60 talet och sen rockiga låter så det kan nog bli bra!! 

Ska ni ha någe speciell "röd" tråd i ert bröllop?? 

• mojikanan

Nää det där med ider kan vara lite klurigt!!  men det finns en jätte bra tråd
    med många fina ider till ett bröllop! 

www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3878316.

Men lantligt och beach låter väldigt fint!! : )  Hojta bara te om du behöver lite tips!! 
    Har kommit på under tiden ja planerat mitt bröllop eller vårt ska ja väl säga hur kul det är med det där lilla extra!! 
    Skulle lätt kunna jobba med att planera bröllop i framtiden!! :) 

Men sen är ja en sån där kontroll freak så ja vill gärna ha koll på de mesta..
    Ska sätta mig i dagarna o göra schema över dagen samt listor vad som ska göras på olika fronter i hopp om att allt ska gå smärtfritt till då.. :)

Suttit o klurat på det här med dryck te maten nu i kväll.. Hur mkt de ska vara te var person o så.. 
    Och det är bättre att köpa lite för mkt en för lite kom ja på så ja höfta te lite.. :)
    Annars tycker ja att ja har koll på det mesta..
    det enda som inte är helt bestämt är bröllops tårtan, eller cupcakesen som vi ska ha..

• mojikanan
    oj då.. såg att länken inte funka.. men tråden heter 
    " små saker som kan förgylla festen" 
  • mojikanan
    FriPhi skrev 2011-03-03 20:46:12 följande:

Haha, vad kul att du skrev om den, hittade tråden alldeles själv och har läst igenom hela. Ligger hemma och är sjuk, så jag har verkligen inget bättre för mig än att kolla igenom ALLT på denna sidan.

Tyckte verkligen om det där med korgarna på toan och det där med "röda mattan"-fotograferandet hade jag tänkt ha, men den där ramen var ju jättesöt. Låter fint med det där glaset från bilskroten som du skrev om. Gud, man kommer på fler och fler grejer hela tiden! Såg att du skulle ha filmisar som placeringskort, men du har väl inte bilder på gästerna? Eller har du det? Det vore ju grymt! (Men dyrt) Såg i någon tidning nyligen att man kan ta ett foto och skicka till ett företag som "filmisierar" fotot, det blev jättefint.
    Ska på 50-tals fest i helgen och är helt inne på det där temat just därför, har du köpt klänning? Annars har de jättefina på www.vintageous.com  Förresten såg jag en fluga med dödskallar på i samma tidning. Allt är ju så fiiint, både pin up-stilen och pastellfärgerna. Åh, ni skulle ha något godisbord va? Undrar vad en sockervaddmaskin kostar, skulle ju passa in.

Till maten har vi ett glas till förrätten och två till huvudrätten, tror det är rätt standard. Är inne på att köra shotsbrickor direkt efter middagen, vore kul att ösa på med hög musik och att personalen kom in med dem och signalerade att nu är det party liksom.

Vi ska ju som sagt ha dj, men jag skulle sjukt gärna vilja ha någon på sax som kunde spela med till soul i början och houselåtar lite senare på kvällen.

Nää inga personliga filmisar utan dessa har ja ropat in på tradera!
    Klänningen är köpt, men den ska göra som lite, den ska kortas, snörning bak i ryggen samt att det ska 
    på med svart tyll och veckas lite fram. 

Jag fastande direkt när ja hitta det här med godis bord!! 
    tror att de kan vara en kul grej för gästerna med!! Sockervadds maskin skulle vara ballt att ha men ka jan bara tänka mig vad det skulle kosta att köpa..

kikade lite på att hyra en popcornsmaskin men var inte specillet billigt de heller..
Svar på tråden 25 Juni 2011