• lillajag10

    Bröllop & Dop

    Snälla snälla kan ni komma med några bra tips för hur man ska skriva i inbjudningarna? För ett kombinerat bröllop & dop.

    Behöver verkligen hjälp! Min hjärna står verkligen still i hur jag ska kunna skriva ihop nånting bra.. Skulle gärna vilja ha nån fin text som mixar ihop både dop & bröllop.. Men hur ?

    Har kommit så lång som, välkommen till xxx dop & vår vigsel... Men kan man skriva på något bättre " roligare sätt?

  • Svar på tråden Bröllop & Dop
  • lillajag10

    Vi hade först tänkt att det skulle få vara hemligt fram tills den dagen & folk fick se i kyrkan.. :)

    Meen, vi är för lyckliga och glada för att hålla det hemligt! Och sen är de så många av dem/våra anhöriga som är invovlerade i detta. Och så ska vi gifta oss midsommarhelgen, så det känns så dumt hålla bröllopet hemligt.. För tänkt då ifall tänker att dopet är inte "lika" viktigt, om ni förstår hur jag menar.. Och väljer därför att inte komma. Men får dom då veta i efterhand att de även varit bröllop, skulle de säkert bli ledsna..

    Nu har jag kommit så hära långt,

    Välkommen på xxx dop & vår vigsel

    xxx kyrka xx/xx kl.xx

    Efter vigsel och dop beger vi oss till xxx för middag & fest

    Barn är välkomna att vara med! Men tänkt på att det är fen fest som innehåller alkohol

    Istället för bröllopspresenter önskar vi oss pengar för att bekosta kalaset.

    Klädsel : anständigt

    O.s.a senast xxx

    För frågor funderingar & anmälan ring vår toastmaster/toastmadamé xxx. tel.xxx

    Kan man skriva så? har jag missat nångting? Är "ordningen" rätt skriven?
    Kan man även skriva så där om barn om festen?

  • lillajag10

    Har ni tänkt skriva ungefär lika eller har du något annat bra förslag på hur man kan skriva?
    Tycker du de är rätt "ordning" på det jag skrivit.. Eller ska man skriva på annat sätt?

  • lillajag10

    ska stå : Men Tänk på att det är en fest som innehåller alkohol

Svar på tråden Bröllop & Dop