• Lili

Hur gjorde ni era tackkort?

Vi gifte oss 24 juli 2010 och har ännu inte gjort/skickat ut tackkort... Skäms 

Ber nu om er hjälp för att få lite inspiration: hurdana tackkort gjorde ni? Beskriv och visa gärna!!!

Tack Hjärta

• Svar på tråden Hur gjorde ni era tackkort?
  • Lili
    Meeru skrev 2011-01-16 17:54:27 följande:
    Vi gifte oss den 18 september, och idag har jag äntligen satt igång med tackkorten. De blir i samma tema som inbjudningarna, vigselprogrammen och festprogrammen, som finns i mitt fotogalleri.

Inbjudningarna och tackkorten är gröna med vitt mönstrat textpapper, tackkorten öppningsbara och inbjudningarna ej öppningsbara. Vigselprogrammen och festprogrammen var vita med vitt mönstrat textpapper, festprogrammen öppningsbara och vigselprogrammen ej öppningsbara med text på fram- och baksida.

Om ni pysslade era inbjudningar själva, så föreslår jag tackkort i samma tema, alltså samma papper och samma typsnitt på eventuell dataskriven text.
    Vilka fina trycksaker!!! Var har du hittat det vackra papperet?
    Vi pysslade ihop inbjudningarna själva, så jag har nog tänkt låta tackkorten gå i samma stil, men måste göra dem lite enklare än inbjudningarna, p.g.a. tidsbrist. Tungan ute

Fler med tips/idéer?
  • Lili

Puffar! Skulle behöva lite hjälp, någon?
    Skrattande

• Lili
    Meeru skrev 2011-01-18 22:05:06 följande:

Vad kul att du gillar våra trycksaker, tack så mycket! De tjocka "underpapperna" kommer från Panduro Hobby. Det gröna (inbjudningar och tackkort) heter Bling Petty Cash, det vita (vigselprogram och festprogram) kommer jag inte ihåg namnet på, men det är från samma serie. De mönstrande "överpapperna" köpte vi på Matton. Hittar det inte på deras hemsida, men på pappret står det Artoz 679 796-78.

Tack, vad snällt!! Skrattande
Svar på tråden Hur gjorde ni era tackkort?