Etheleglin skrev 2011-01-17 13:19:37 följande:
Och jag tycker att det inte finns en enda som inte är degig. Just därför kör vi på mousse.
Tycker du verkligen det? Min syster jobbar i USA med att göra bröllopstårtor (och andra tårtor). Hon har bara hållit på i två år och jag tycker verkligen att det syns skillnad mellan hennes och de som har hållit på längre. Likaså glänser prinsesstårtor på ett väldigt osnyggt sätt om man köper de på Maxi jämfört med hos ett riktigt bageri.
Och om man har budgeterat för att lägga 2000-3000:- på tårtan, vad gör det? Man får det man vill ha. För somliga är tårtan viktig, för andra inte. För oss (två studenter med barn, som jobbat innan studierna) är det inga problem att lägga den summan, det är bara att låta bli att köpa nya vinterskor ett år så har det gått på ett ut. Vi väljer hellre det och att vi sedan kan säga att vi fick bröllopet precis som vi vill ha. Köpa nytt hus kommer vi ändå kunna göra om något år.
Vi har hoppat över både vinterkängor och sommarkappa och använder pengarna till fotograf och liveband
Skämt åsido. Klart man prioriterar olika. Vi vet att den här hallontårtan är god. Vi tycker inte att det är värt pengarna att betala det dubbla bara för att få den bröllopsdekorerad.