Sebastiána skrev 2011-01-17 16:31:05 följande:
Vi har hoppat över både vinterkängor och sommarkappa och använder pengarna till fotograf och liveband
Skämt åsido. Klart man prioriterar olika. Vi vet att den här hallontårtan är god. Vi tycker inte att det är värt pengarna att betala det dubbla bara för att få den bröllopsdekorerad.
Ja det är bra vi prioriterar olika - man KAN faktiskt inte ha råd med allt!
that's life!
JAg lägger hur mycket som helst på mitt bröllop men jag ÄLSKAR marsipantårta - då gör det väl inget om jag använder det som bröllopstårta? För som du säger så tar vi ju det vi tycker om!
Själv var jag på ett bröllop där dom lagt ut flera tusen på en tårta och det var tamejfan något av det vidrigaste jag smakat. Tyvärr var det kanske inte min grej - och då säger jag
inte heller att ALLA dyra bröllopstårtor är äckliga för det. Jag säger bara att dom behöver inte vara goda bara för att dom är fina..
Allså, vi älskar marsipantårta och kommer ha det! Alltså slipper vi lägga 3000 på en tårta vi INTE vill ha. Kan istället lägga det på en ÄNNU lyxigare bröllopsresa eller liknande ;)
Men jag tycker inte alls den är degig för det.
Sen tycker jag synd om alla som verkligen är duktiga och anstränger sig att baka själva - och någon kommer med en nedlåtande kommentar om att deras tårtor skulel vara degiga och mindre fina!
Hur kan man veta de innan man sett och smakat tårtan i fråga?
Jag säger bara att många är otroligt duktiga och kan lägga både tid och energi och få fantastiska tårtor!
Tårtorna på konditoriet är ju faktiskt inte maskingjorda heller - ni får ursäka, ni gör ett TOPPENjobb, men det finns ett fåtal där ute som faktiskt kan göra jobbet minst lika bra som ni:)
inte alla men några!
det får man leva med :)