Inlägg från: Ayla |Visa alla inlägg
  • Ayla

Vad är skillnaden mellan bröllopstårta och vanlig tårta?

Emblas Mamma skrev 2011-01-17 20:22:36 följande:
    Konstigt att ingen mer här är upprörd över att "en viss person" bojkottar era tårtor - ni som bakar själva (jag gör dock inte det)

Tycker det är konstigt att ni nte vill försvara er? Tycker ni att ni är äckliga och ofina och att era tårtor är degiga?
    ;)
    Lugn och fin...

Alla gillar inte samma saker, men det är inte heller alla som känner för att dra ut på diskussionen (eller putta iväg den åt de mer extrema hållen). Vad jag kan se så skrev aldrig "sacki79" att hemmagjorda tårtor är nåt man ska bojkotta (eller att de är "äckliga och ofina"), bara att de vill ha en viss typ (och förklarade varför). Så snälla "Emblas Mamma", tagga ner lite och ta inte allt som ett personlig påhopp. TS frågade efter skillnaden mellan bröllopstårta och vanlig, och även vad de kommer att innehålla - vilket är precis vad folk i tråden svarat på. Alla får svara, oavsett vad just den personen prioriterar mest (om det så är bröllopsresa, live-musik eller tårta).

Men nu lät jag mig provoceras igen. Förlåt, det var inte meningen att solka ner den här (annars rätt fina) tråden. Trevlig kväll på er alla.
  • Ayla
    mazlin skrev 2011-01-17 11:54:47 följande:
    Nästa fråga då.. 
    Vad har eller ska eran bröllopstårta innehålla?
    Kommer bli en gräddtårta med jordgubbsfyllning eller en chokladtårta, inte bestämt än.

& fastän jag tycker att det är jättekul att baka själv, så blir det för mycket jobb och kommer sluta med att ett gäng vanliga tårtor köps in från stans bästa konditori.
  • Ayla
    Emblas Mamma skrev 2011-01-17 20:54:33 följande:
    Det var inte alls den personen jag citerade :)
    Möjligt att jag råkade klistra in fel namn, ursäkta.
Svar på tråden Vad är skillnaden mellan bröllopstårta och vanlig tårta?