Vad är skillnaden mellan bröllopstårta och vanlig tårta?
BlackWIngedAngel skrev 2011-01-16 20:49:52 följande:
" target="_blank">
Priset gånger fyra ungefär. ;)
Det kanske inte vara ett så seriöst och givande svar, men det ligger en hel del sanning bakom den där sketchen.
skruttisOmuffis skrev 2011-01-16 20:15:02 följande:
Jag var från början väldigt sugen på att baka tårtan själv...men jag vet att jag brukar ta mig vatten över huvudet och sitta och gråta över stress.... hehe jag får hålla mig till att baka födelsedagstårtor...Jag håller med ovan...det är dekorationerna som kostar...och ofta är en brudtårta klädd i sugarpaste, vilket i och för sig jag tycker smakar "skit"...
Men precis som på "EmblasMamma"s tårta så behöver ju inte dekorationerna vara marsipanrosor.
Här är ett dekorationstips:
Kavla ut platta långsmala remsor, vrid dem och lägg en rad längst ner runt varje tårta.
Eller kavla ut två långa remmar per tårta och vira dem runt varann och lägg runt varje tårta.
Eller så rullar du små marsipanbollar och lägger längs kanten runt varje tårta.
Lägg sedan riktiga blommor ovanpå tårtorna. Kolla upp innan att de inte är giftiga bara.
Som tårtan på bilden nedan är dekorerad tror jag att alla kan fixa otroligt lätt och fort... jag skulle lägga på fler blommor bara...
Jag ville köpa vita prinsesstårtor och dekorera själv, men sambon sa nej till det.... Han ska ha en "riktig tårta" säger han... Så det blir "vanlig" brudtårta genom stället vi hyr in oss på. Jag hoppas dock att det blir marsipantäcke ändå...för jag tycker verkligen inte om sugarpaste...