Snigel Bee skrev 2011-01-19 14:02:30 följande:
Ingen mer är så upprörd som dig för det är faktiskt inte värt att bli det. Vi pratar om tårtor, varken livsviktigt eller livsavgörande!
Jag tkr också att man ser skillnad på riktigt duktiga konditorier som gör fina tårtor, vissa ser ju ut som konstverk. Sen har vi alla olika åsikter och vissa är petiga, andra inte. Orka bråka om tårtor.
Hade jag haft överflödigt me pengar så att några tusenlappar inte hade berört mig nåt så hade jag med stor sannolikhet också köpt en dyrare "finare" tårta.
Våran tårta bakades av en hobbybakare som gjorde det hemma. Betalade 800 kr för själva tårtan, utöver det köpte jag sugarpaste och vit marsipan och gav det till henne så jag kunde få min vita tårta! =) Sedan så köpte vi riktiga blommor som vi dekorerade med 10 min innan den skulle serveras. Var tårtan perfekt? Nej, jag är ju petig så jag kunde se alla "ojämnigheter" i marsipan/sugarpaste överdraget! Är det nåt jag grät över, nej! hehe Den va sååå god. Att jag inte tänkte på att man faktiskt kan frysa in för det blev en del över. =(
Om man vill ha den vit men inte gillar sugarpaste så kan man faktiskt blanda de två. Då får man marsipan smaken men tårtan blir väldigt vit och lättare att jobba med. =) Jag köpte vit marsipan och blandade 50/50 med vit sugarpaste!
Jag brukar också blanda 50/50 inte lika sött i smaken och precis som du säger så får man den goda marsipansmaken. Det finns ju att köpa extra vit marsipan men den brukar vara lite dyrare ca 49 kr för 1/2 kg är det va? Jag köper av grossist och betalar iofs bara 33 kr men man kan ju som sagt blanda lite =)